بانک های برتر کشور معرفی می شوند

مدیر اداره نظارت بر موقعیت مالی بانک ها گفت: از سال جدید با در نظر گرفتن چندین شاخص بانک های برتر معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکمسعود پهلوان زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخصهای مختلفی برای رتبه بندی بانکها در نظر گرفته شده که مهمترین آن شاخصهای احتیاطی یا شاخصهایی است که رعایت آن سلامت فعالیت مالی بانکها را تضمین می کند.


وی تقسیم سود بانکی و شفافیت در عملکردها و حسابهای بانکی را از دیگر ملاکهای ارزیابی عملکرد بانکها برشمرد.
پهلوان زاده میزان رعایت قوانین و مقررات ، رعایت نسبت حداکثر اعطای تسهیلات کلان ( حداکثر 20 درصد سرمایه بانکها) و نیز تسهیلات مرتبط را که امکان پرداخت 5 تا 10 درصد سرمایه بانک را شامل می شود از جمله این شاخص ها ذکر کرد.
پهلوان زاده این اقدام را که از مدتها پیش در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است ، گامی مهم برای شفاف سازی و تصمیم گیری فعالان اقتصادی و مردم برای ادامه همکاری یا تجدید نظر در روابط با بانکها توصیف کرد.
وی همچنین افزود: اعلام اسامی بانکهای برتر همچنین فضای رقابتی را برای خدمات بهتر هموارتر می کند.
پهلوان زاده با این اقدم علاوه بر تضمین سلامت ، فعالیت بانکها بیشتر مورد توجه جامعه و فعالان اقتصادی قرار می گیرد.
وی افزود: در رتبه بندی بانکها استانداردهای بین المللی هم لحاظ شده است.
مدیر اداره نظارت بر موقعیت مالی بانک ها ، رسیدگی به بازار غیرمتشکل پولی را دارای پیچیدگی های فراوان دانست و گفت: از آنجا که مراقبت از شاخصها و سلامت شبکه بانکی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارزیابی می شود ، اقدامات خوبی برای ساماندهی بازارهای غیرمتشکل پولی شده است که نتیجه آن به زودی ملموس خواهد شد.
وی وجود نهادهای مالی با حجم فعالیت و شعب گسترده را یکی از مشکلات دانست و گفت: ساماندهی این مؤسسات از اولویت های مهم امسال بخش نظارتی بانکها بود که تا پایان آذر نیز برای آن مهلت تعیین شده بود و بسیاری از صندوقهای قرض الحسنه و مؤسسات پولی و بانکی با ارائه مدارک در مسیر ساماندهی قرار گرفته است.
پهلوان زاده افزود: در این زمینه رویکرد بانک مرکزی گفتگو و تعامل با مؤسسات پولی و بانکی ، صندوقهای قرض الحسنه ،‌ تعاونی ها و مؤسسات اعتباری بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  5  =