استفاده مردم از پایانه فروشگاهی دوبرابر شد

در بهمن ماه سال 88 نسبت به مدت مشابه سال قبل

در حالی که مدیر اداره پرداخت های بانک مرکزی اعلام کرد که استفاده مردم از پایانه های فروشگاهی سه برابر شده آمار نشان می دهد تعداد تراکنش های انجام شده توسط این دستگاه ها در بهترین حالت در بهمن ماه سال 88 بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل خود کمتر از دوبرابر شده این در حالی است اصولا برای بیان چگونگی استقبال مردم از این پایانه ها به متوسط استفاده از هر دستگاه در ماه استناد می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی در باره تعداد تراکنش های انجام شده توسط ابزار های پرداخت، تعداد تراکنش های انجام شده در بهمن ماه سال جاری توسط پایانه های فروشگاهی بالغ بر 21 میلیون و 860 هزار بار رسیده است. در همین حال تعداد پایانه های فروشگاهی نیز از مرز یک میلیون و 96 هزار و 363 دستگاه گذشت.


بر این اساس متوسط استفاده از این پایانه ها در هر ماه از 19.9 دفعه گذشت که نسبت به ماه قبل از خود 2 برا بر افزایش نشان می دهد.


همچنین آمار نشان می دهد تعداد پوزها در بهمن ماه سال 87 معادل 712 دستگاه بوده که در کل  10 میلیون 600 هزار تراکنش انجام داده اند.


بنا بر این گزارش متوسط استفاده از هر پوز در ماه بهمن 87 حدود 15 بار در ماه بوده که این شاخص در بهمن سال 88 به 19.9 بار افزایش یافت.


از نظر تعداد دفعه نیز در بهمن سال گذشته تعداد تراکنش پوزها  نسبت به ماه مشابه قبل از خود دوبرابر شده که این مسئله مغایر گفته های شریفی مدیر اداره پرداخت های بانک مرکزی مبنی بر  سه برابر شدن استفاده از پوزها در سال جاری است. این درحالی است که استفاده از پایانه های فروشگاهی در بهمن ماه بهبود یافته  و مردم  از پوز نسبت به ماه های دیگر بیشتر استفاده کرده اند.


در ماه های قبل تعداد تراکنش های  پایانه های فروش به طور متوسط برای هر دستگاه 16.5  تا 18 بار در ماه بوده است که نسبت به ابتدای سال تغییر 0.5 تا 2 بار تراکنش را نشان می دهد.


آمار نشان میدهد که نسبت استفاده از خودپرداز به پایانه های فروشگاهی نیز تغییر محسوسی نکرده و همان نسبت قبلی یعنی 85 به 15 درصد برقرار است.

بنابراین گزارش  پیش از این مدیرکل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفتگو با رسانه ها از  افزایش سه برابری استفاده مردم از پایانه‌های فروش در سال 88 خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  −  67  =