مشارکت ایران و ونزوئلا برای اجرای طرحهای نفتی چین

مدیر عامل پتروپارس با اشاره به تاسیس شرکت مشترک پتروپارس ایران و PDVSA ونزوئلا، از اجرای یک طرح جدید نفتی با مشارکت ونزوئلا در چین خبر داد و گفت: پتروپارس در طرح توسعه میدان نفتی دوبوکوبی ونزوئلا مشارکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامرضا منوچهری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فعالیت های پتروپارس در طرح توسعه میادین نفت و گاز در خارج از کشور، با اشاره به مشارکت پتروپارس ایران در طرح توسعه بلوک نفتی کاوین دانورث آنگولا، گفت: همچنین مطالعات برای توسعه برخی از بلوکهای نفت و گاز سودان نیز در حال انجام است.

به گزارش مهر، پتروپارس ایران در طرح توسعه بلوک نفتی کاوین دانورث آنگولا 10 درصد سهم دارد که قرار است توسعه این بلوک با مشارکت انی ایتالیا و سونانگور آنگولا انجام شود. ارزش سهم پتروپارس در توسعه این میدان نفتی حدود 33 میلیون دلار برآورد می شود.

مشارکت ایران و ونزوئلا برای اجرای طرحهای نفتی چین

وی همچنین از مذاکره با طرف ونزوئلایی برای توسعه میدان نفتی دوبوکوبی خبر داد و افزود: به زودی تفاهم نامه ای با ونزوئلا برای توسعه این میدان نفتی امضا خواهیم کرد.

این مقام مسئول هدف از مشارکت در طرح توسعه میدان نفتی دوبوکوبی را افزایش ظرفیت تولید نفت خام این میدان از 15 به 40 تا 60 هزار بشکه در روز اعلام کرد و یادآور شد: برای توسعه این میدان نفتی به حدود 450 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز بوده که این حجم از سرمایه گذاری باید در مدت چند سال انجام شود.

به گفته مدیر عامل پتروپارس در صورت نهایی شدن مذاکرات، در طرح توسعه میدان دوبوکوبی 40 درصد سهام در اختیار پتروپارس قرار می گیرد و مابقی سهام توسعه این میدان نفتی به شرکت ملی نفت ونزوئلا تعلق خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مذاکرات با شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA برای توسعه بلوک نفتی آیاکوچو ادامه دارد، اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری در توسعه میدان نفتی آیاکوچو بسیار بالا است.

منوچهری در ادامه با اشاره به تاسیس شرکت مشترک پتروپارس ایران و شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA تحت عنوان ونیروک، اظهار داشت: هم اکنون این شرکت بین المللی در اسپانیا به ثبت رسیده است.

وی یکی از اهداف تاسیس این شرکت جدید را حضور در طرحهای نفت و گاز کشورهای منطقه آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب همچون کوبا، نیکاراگوئه و بولیوی عنوان کرد و گفت: همچنین اخیرا مذاکراتی برای ساخت مخازن ذخیره سازی نفت و میعانات گازی در کشور چین انجام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =