ادغام شرکت‌های psp زمینه ساز رونق پایانه‌های فروشگاهی

محمد تقی چهرودی در گفتگو با بانکداری الکترونیک عنوان کرد:

رییس اداره انفورماتیک بانک ملی ضمن اشاره به اینکه مدل پیاده سازی پایانه های فروشگاهی براساس یک ساختار اشتباه بنا نهاده شده ، تاکید کرد ، ادغام شرکت های psp برای خروج پایانه های فروشگاهی از وضعیت فعلی ضروری است.

محمد تقی چهرودی ، رییس اداره انفورماتیک بانک ملی ایران ،در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با بیان اینکه پیاده سازی پایانه های فروشگاهی روی یک  ساختار اشتباه شکل گرفته افزود: وجود چندین دستگاه pos در یک فروشگاه به هدر رفتن سرمایه ملی است وعلاوه براین در هیچ کجای دنیا posها در فروشگاههارایگان نصب نمی شود.


وی معتقد است ، وضعیت فعلی پایانه های فروشگاهی سبب شده یک رقابت ناسالم وغیر صنفی در بین بانک ها شکل بگیرد ودر نتیجه بدون اینکه گردش مالی سود آوری ایجاد کند تنها کمیت posها افزایش یافته است.


چهرودی در ادامه عنوان کرد:در حال حاضرتعداد شرکت های psp زیاد است وبازار جوابگوی بیش از سه شرکت psp  نیست بنابراین بهتر است این شرکت ها باهم ادغام شوندو بازار را بین خود تقسیم کنند .


وی ادامه داد: در صورتیکه شرکت های مذکور در قالب دو یا سه شرکت ادغام شوند شرایط رقابتی بهتری شکل می گیرد واز انجا که این شرکت ها از طریق سوییچ های مرکزی متصل هستند دستگاه را در فروشگاه نصب می کنند وهزینه اش را نیز مغازه دار با ید پرداخت کنداین در حالی است که فعلا د رایران این شرایط حاکم نیست و همه pos ها به صورت رایگان در فروشگاه‌ها نصب می شود.


رییس اداره انفورماتیک بانک ملی گسترش کارت های اعتباری را مهمترین عامل افزایش تراکنش دستگاه‌های پایانه فروش دانست.


چهرودی با بیان اینکه زیر ساخت های مخابراتی طی سال های اخیر بهبود یافته گفت: ارایه تعرفه از سوی مخابرات وامضا تفاهم نامه سطح خدمات(ASL) کاملا ضروری است .


وی با تاکید بر اینکه برای تراکنش ها باید کارمزد در نظر گرفته شود ،اظهار داشت:در بسیاری از کشور ها در مقابل بسیاری از سرویس هایی که به مشتری ارایه می گردد از انها کارمزد دریافت می شود در حالیکه در ایران اینگونه نیست.


به گفته این کارشناس ، بانکداری الکترونیکی نیازمند تشویق مردم به استفاده از خدمات واطمینان سازی در مشتریان است که پیش شر ط این اعتماد سازی ارایه خدمات متنوع و مناسب و بهبود زیر ساخت های مخابراتی است .


بنابراین گزارش نزدیک یک میلیون وصد هزار POSدر کشور وجود دارد که  براساس بخش نامه بانک مرکزی از سوی 15 بانک وموسسه اعتباری به صورت رایگان در فروشگاه‌های کشور نصب شده است که متوسط استفاده از هر POS نیز در ماه زیر بیست بار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =