طرح عدم حرکت لاشه فیزیکی چک به زودی سراسری می شود

مسوول کارگروه تبادل بین بانکی :

مسوول کارگروه تبادل بین بانکی ضمن بیان اینکه کارگروه آمادگی کامل برای اجرای طرح عدم حرکت لاشه فیزیکی چک رادارد عنوان کرد،از آنجا که این کار حساسیت زیادی دارد بنابراین به لحاظ کارشناسی باید توجه بیشتری روی آن صورت گیرد وبانک ها نیز باید آمادگی اجرای این طرح را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک توران شهریاری ، مسوول کارگروه تبادل بین بانکی  ، در گفتگو با خبرنگار بانکداری الکترونیک به تشریح اهداف کارگروه مذکور پرداخت و گفت:کارگروه در سال جدید نیز طرح عدم حرکت لاشه فیزیکی چک را ادامه خواهد داد تا به مرحله نهایی برسد .


وی در پاسخ به این سوال که چرا این طرح در سال گذشته نهایی نشد ،اظهار داشت:کارهای لازم انجام پذیرفت اما از آنجا که به پایان سال برخورد کردیم طرح به صورت واقعی اجرا نشد به ذهمین دلیل در سال جدید این طرح نهایی خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه بانک ها در این زمینه همراهی لازم رابا کارگروه داشته اند ،عنوان کرد:اجرای این طرح حرکت بزرگی است وبه لحاظ کارشناسی نیازمند توجه ودقت بیشتری است.


وی در این خصوص گفت:به دلیل گستردگی ای طرح تعاملاتی در برخی کمیسیون ها بیشتر طول کشید .


شهریاری گفت:کارگروه بانک ها را به طرح مذکور آشنا کرده واین طرح در ابهر زنجان پیاده سازی شد که به مرور در جاهای دیگر نیز پیاده خواهد شد .


وی در این خصوص ادامه داد:سیستم بانکی باید آماده شود ویکسری اقدامات صورت گیرد از جمله اینکه دسته چک ها باید استاندارد سازی گردد که فارغ از اختیارات اتاق است .


مسوول کارگروه تبادل بین بانکی تاکید کرد:اتاق امادگی لازم را دارد وسیستم بانکی یز باید امادگی لازم برای اجرای این طرح را داشته باشند که البته همراهی لازن با کارگروه را داشته اند.


بنابراین گزارش اجرای طرح عدم حرکت لاشه چک قرار بود در سه ماهه نخست سال قبل صورت گیرد که با تاخیر همراه شد.


 این گزارش حاکی است این طرح15 آبان ماه سال گذشته از شهرستان ابهر استان زنجان آغاز شداما اجرای ان در سایر مناطق با تاخیر همراه بوده است .


 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  3