طرح زوج و فرد مکانیزه می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مکانیزه شدن طرح زوج و فرد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: کسانی که در این بخش مقررات را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سردار حسین رحیمی در خصوص آمار تصادفات تهران اظهارداشت: آمار تصادفات نسبت به سال گذشته 3.5 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در تصادفات جرحی حدود 8 درصد در هفت ماهه گذشته کاهش داشته‌ایم ولی وضعیت مطلوب نیست و امیدواریم وضعیت در چند ماهه باقیمانده از سال بهتر شود.

سردار رحیمی بیان کرد: سهم عمده تصادفات در مرحله نخست مربوط به راکبین موتور سیکلت و در مرحله بعد مربوط به عابران پیاده است که لازم است توجه بیشتری از سوی راکبین موتور‌سیکلت صورت گیرد.

وی عنوان کرد: راکبین موتور سیکلت باید در مورد رعایت قوانین و مقررات و تجهیزات و اقلام ایمنی توجه لازم را داشته باشند؛ همچنین عابران پیاده باید بدانند که از هر مسیر و نقطه‌ای نباید عبور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص طرح ترافیک گفت: با توجه به اینکه محدوده طرح ترافیک مکانیزه و مجهز به دوربین‌های طرح ترافیک است، اثار بسیار خوبی داشته است البته مدتی شایع شده بود که دوربین‌ها جریمه نمی‌کنند که این شایعه کذب است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هموطنان به ما مراجعه می‌کنند و اعلام می‌کنند که ما چند بار جریمه شده‌ایم که این ناشی از شایعات کاذب مطرح شده در جامعه است و در حال حاضر وضعیت مطلوبی از نظر ترددها و از حیث پلاک‌های مخدوشی که گاهی وارد می‌شوند، داریم.

سردار رحیمی همچنین از مکانیزه شدن طرح زوج و فرد تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: کسانی که در این بخش مقررات را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص رانندگان خودروهایی که پلاک خود را مخدوش می‌کنند، تصریح کرد: در تمامی مبادی ورودی طرح ترافیک گروه‌هایی از پلیس به صورت محسوس و نامحسوس مستقر شده‌اند که در دو هفته گذشته به خصوص در آغاز کنترل وضعیت مطلوبی وجود نداشت و شاید روزانه بیش از 300 تا 400 خودرو با پلاک مخدوش برخورد می‌شد ولی اواخر هفته گذشته این مورد به کمتر از 5 درصد رسید و به شدت با کسانی که پلاک را باز می‌کنند و پشت شیشه می‌گذارند، برخورد خواهد شد.

وی در مورد تمهیدات لازم در زمینه زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی بعد از هدفمند‌سازی یارانه‌ها تصریح کرد: با هماهنگی‌ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جلساتی را گذاشته‌ایم؛ طبیعتا پس از عملی شدن یارانه ها گرایش مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و موتور‌سیکلت بیشتر خواهد شد که پیش‌بینی‌های لازم توسط شهرداری و پلیس انجام شد و آمادگی مطلوبی در این حوزه انجام گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  5