حضور بانک توسعه صادرات در فرایند تصمیم گیری های کلان صادراتی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: حضور این بانک در مراحل تدوین، بررسی و کارشناسی تصمیمات کلان در حوزه صادرات غیرنفتی کشور اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهمن وکیلی در دیدار هیأت مدیره این بانک با وزرای تعاون و مسکن و شهرسازی به عنوان اعضای مجمع بانک توسعه صادرات ایران با اعلام این مطلب افزود: مجموعه بانک توسعه صادرات ایران به عنوان یک ابزار قدرتمند در خدمت اجرای سیاست های کلان صادراتی در حوزه بین الملل، پیگیری اقدامات بشردوستانه دولت جمهوری اسلامی و نیل به اهداف متعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.
وی ادامه داد: ارتباط مستمر هیأت مدیره بانک توسعه صادرات با اعضای مجمع این بانک علاوه بر فراهم آوردن زمینه تعامل بیشتر با دولت، روند اجرای مصوبات و سیاست های کلان دولت در حوزه بین الملل را تسهیل می کند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک همچنین با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران و استفاده از ظرفیت های حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی گفت: افزایش سرمایه بانک زمینه ارایه خدمات بهتر و مناسب تر به فعالان اقتصادی را هموار کرده و حضور قدرتمند بانک را به عنوان یک ابزار مالی مؤثر در بخش صادرات غیر نفتی کشور مهیا می سازد. ضمن آنکه مشارکت بانک در مراحل کارشناسی فرایندهای تصمیم سازی در حوزه صادرات غیرنفتی نیز راه را برای پیشرفت و تعالی اقتصاد ملی پیش از پیش هموار می سازد.
بهمن وکیلی خاطرنشان ساخت: تلاش می کنیم در فواصل 3 تا 6 ماه گزارش هایی را از عملکرد بانک برای اطلاع و اخذ رهنمودهای اعضای مجمع تهیه و ارایه کنیم.
این گزارش می افزاید: وزیر مسکن و شهرسازی در دیدار با اعضای هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران بر اهمیت بررسی های دقیق و کارشناسی درخصوص اجرای مصوبات دولت از سوی بانک توسعه صادرات ایران تأکید کرد و افزود: لازم است بانک علاوه بر بررسی زمینه های اجرای این مصوبات، پیشنهادات خود را برای رفع هرگونه موانع و مشکلات احتمالی در مسیر اجرای سیاست های کلان دولت در حوزه صادرات به هیأت دولت ارایه نماید.
همچنین دکتر عباسی وزیر تعاون با اشاره به اهمیت اجرای تعهدات دولت در حوزه بین الملل، این امر را از عوامل مؤثر در حفظ منافع کشور دانست و افزود: لازم است هیأت مدیره بانک به عنوان یک کمیسیون تخصصی در امر صادرات، ابهامات احتمالی در مسیر تسهیل تعامل دولت با کشورهای مختلف را از طریق ارایه راهکارهای کارشناسی مرتفع کند.
وی بانک توسعه صادرات ایران را یکی از مراجع مهم تخصصی برای اجرای سیاست های کلان دولت در امر صادرات دانست و افزود: این بانک حوزه معین در بررسی و اجرای تفاهم نامه های اقتصادی در حوزه بین الملل است.
وی افزود: از اینرو ما هم به عنوان اعضای مجمع بانک توسعه صادرات ایران از هیچ تلاشی برای حل مشکلات و موانع احتمالی دریغ نخواهیم کرد.
وزیر تعاون ابراز امیدواری کرد: موضوعات مطرح شده به ویژه درخصوص افزایش سرمایه بانک و استفاده از منابع ارزی دولت از طریق تعامل بیشتر بانک با حوزه های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی دولت پیگیری و اجرایی شود.
وی در پایان افزود: در کنار ضرورت حضور بانک توسعه صادرات ایران در مراحل کارشناسی طرح های مصوب بین المللی، اطلاع رسانی مؤثر و گسترده درخصوص فعالیت های این بانک نیز اهمیت دارد.
براساس این گزارش، وزرای تعاون و مسکن و شهرسازی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات ایران و اعضایهیأت مدیره این بانک، همت مضاعف بانک را در دوره جدید فعالیت، برای انجام وظایف قانونی و فراهم کردن زمینه های اجرایی تعهدات دولت به ویژه در عرصه بین المللی خواستار شدند.
خاطرنشان می سازد: هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران برگزاری جلسات مستمر با اعضای مجمع بانک و سایر وزرا و مسئولین اقتصادی کشور را به منظور استماع خواسته های اعضا در جهت رونق صادرات غیرنفتی کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده اند 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =