ایران کیش به دنبال ایجاد کنسرسیومی از شرکت های PSP فعال

میرکبیری به شایعات پاسخ گفت :

بر اساس گفته مجید میرکبیری،شرکت کارت اعتباری ایران کیش به دنبال ایجاد کنسرسیومی از شرکت های PSP فعال است./نگاه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این شرکت معطوف گردیده و هم اکنون غالب سهام شرکت در اختیار شرکت های زیر مجموعه بانک مرکزی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت ایران کیش به عنوان یکی از برترین شرکت های پرداخت الکترونیک درکشور طی ماهها اخیر شاهد تغییراتی بوده است مهمترین تغییرات صورت گرفته طی چند ماه اخیر در شرکت ایران کیش عبارت بوده از  تغییرات در ترکیب سهام شرکت ایران کیش در سال گذشته طوری که بخش عمده سهام این شرکت(حدود 72 درصد) در اختیار شرکتهای زیرمجموعه بانک مرکزی قرار گرفته است. مهران شریفی به عضویت  هیات مدیره شرکت منصوب شد و اخیرا نیز افزایش سرمایه  از 50 به 300 میلیارد ریال بوده است.مصاحبه با مجید میرکبیری همراه با تغییرات اندکی در چیدمان سوالات  از پی می آید:

وضعیت کنونی کشور در حوزه فناوری های نوین پرداخت الکترونیک را چگونه ارزیابی می کنید؟

صنعت پرداخت الکترونیک یکی از حوزه هایی  است که با توجه به مدیریت صحیح نهاد ناظر (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) هم اکنون فاصله چندانی با وضعیت روز در کشور های پیشرفته نداشته و تقریبا همواره بالاترین سطح تکنولوژی در کشور استفاده گردیده است. با این حال هم اکنون فضای عمومی و بین المللی صنعت پرداخت الکترونیک در حال ایجاد و گسترش فناوری های تکمیل کننده ای همچون، Biopayment ,NFC  (پرداخت از طریق شناسه های بیومتریک انسان، همانند اثر انگشت و …) و نیز پرداخت ایمن از طریق موبایل است که در این راستا شرکت در آینده ای نزدیک به عنوان شرکت پیشرو بازار در کشور اقدام به راه اندازی تعدادی از این فن آوریها در کشور نموده و سطح جدیدی از رفاه و رضایتمندی آحاد جامعه را از خدمات پرداخت الکترونیک فراهم خواهد نمود.

اکنون وضعیت همکاری شرکت شما و بانک صادرات ایران چگونه است؟

همکاری شرکت و بانک صادرات ایران همچنان و به شکل سابق در جریان است. البته  مذاکرات فشرده ای هم اکنون در خصوص جزئیات قرارداد آتی همکاری فی مابین در حال انجام  است که به محض اتمام  دور جدید فعالیت ها و همکاری های مشترک آغاز خواهد شد  لازم است در اینجا تاکید کنم که بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور ارزش ویژه ای برای شرکت ایران کیش داشته و خواهد داشت و بر همین اساس شرکت نیز از تمام توان خود با توجه به جایگاه جدید برای تامین منافع تمامی بانک های کشور از جمله بانک صادرات ایران استفاده خواهد نمود.

 

 آقای مهندس میرکبیری شرکت در سال گذشته به عنوان برترین شرکت PSP  کشور و قبل از آن نیز به عنوان بزرگترین شرکت PSP کشور دست یافته بود، هم اکنون وضعیت شرکت چگونه است؟

 

به حول و قوه الهی و با  تلاش و کوشش تمامی همکاران محترم و اعضای خانواده ایران کیش، هم اکنون شرکت با در اختیار داشتن بیش از 334  هزار پایانه فروش و همچنین حجم عظیم گردش مالی از طریق شبکه پایانه های فروش خود که در اسفندماه سال 89 بالغ بر 15هزار میلیارد ریال بوده است، به تنهایی در حدود یک چهارم بازار پرداخت الکترونیک کشور را در اختیار داشته است. در عین حال هم اکنون بیش از 1200 نفر از جوانان و متخصصان کشور (800 نفر به طور مستقیم و نیز بالغ بر 400 نفر به طور غیر مستقیم) در خانواده بزرگ ایران کیش مشغول به فعالیت هستند.

 شنیده شده است که چندی قبل تغییراتی در ترکیب سهامداران شرکت ایجاد شده است. با توجه به آنکه ایران کیش از جمله فعالان اصلی صنعت پرداخت الکترونیک است و این تغییرات بر فضای عمومی کشور در حوزه پرداخت الکترونیک موثر خواهد بود، لطفا جهت اطلاع مخاطبان عزیز این نشریه در این زمینه شفاف سازی نمایید.؟

همانطور که می دانید شرکت ایران کیش سهامی عام بوده و جمعی از بزرگ ترین شرکت های ملی در حوزه خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک سهامدار آن می باشند، در اواخر سال گذشته و در طی مذاکرات سخت و فشرده میان سهامداران جهت در اختیارگیری سهام شرکت، در نهایت هم اکنون بالغ بر 72درصد سهام شرکت به 3 شرکت ملی انفورماتیک، سرمایه گذاری ایرانیان و خدمات انفورماتیک تعلق داشته که هر 3 شرکت از شرکت های وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستند. شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای سرمایه گذاری کشور هم اکنون در حدود 24درصد سهام را در اختیار دارد و ترکیبی از سایر سهامداران نیز باقی سهام را به  خود اختصاص داده اند.

 به نظر می رسد که ترکیب سهامدارانی که به آن اشاره نمودید، جایگاه ویژه ای را برای مجموعه ایران کیش در آینده ایجاد خواهد نمود.

بله، مطابق آنچه که فعالان صنعت پرداخت الکترونیک طی سالیان اخیر مشاهده نموده اند، به دلیل فعالیت های درخشان و همچنین ثبات و پایداری در روند توسعه و رشد شبکه پایانه های فروشگاهی و نیز سایر ابزارهای پذیرش کارت، همانند پرداخت اینترنتی و … که در کمتر از 5 سال ایران کیش را بدل به بزرگترین شرکت خدمات پرداخت الکترونیک در سطح خاورمیانه نمود و همچنین با توجه به راهکارهای ارائه شده از طرف شرکت که مطابق با تجربیات بین المللی زمینه اصلاح وضعیت نابسامان شبکه پذیرش کارت را در کشور فراهم نمود (همانند طرح  ملی فراپذیرش و تجمیع پایانه های فروش)، نگاه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این شرکت معطوف گردیده و هم اکنون غالب سهام شرکت در  اختیار شرکت های زیر مجموعه بانک مرکزی قرار دارد.

افزایش سرمایه در هر شرکت سهامی عام، نشانگر ثبات، آینده مطمئن و اطمینان عموم سهامداران شرکت به آینده آن است، این موضوع در شرکت ایران کیش چگونه بوده است؟ 

همینطور است. به دنبال تشکیل مجمع عمومی فوق العاده شرکت در بهمن ماه سال گذشته و تشریح برنامه های آتی و توسعه ای فعالیت شرکت و تبیین جایگاه ویژه شرکت در فضای آتی صنعت پرداخت الکترونیک کشور، تمامی سهامداران با افزایش سرمایه موافقت کردند که این افزایش از مبلغ 50 میلیارد ریال به 300 میلیارد ریال تصویب و در اردیبهشت ماه سال جاری تماما به ثبت رسید. این در حالیست که این افزایش سرمایه در مدت زمان کمتر از 60 روز محقق گردید که خود نشاندهنده میزان اطمینان سهامداران شرکت به عملکرد گذشته و برنامه های آتی و وضعیت آینده شرکت است.

در اینجا  ذکر این نکته نیز ضروری است که شرکت بر پایه اعتماد سهامداران و نیز نهادهای ملی و حاکمیتی هم اکنون با تمام توان به پیشبرد اهداف ملی در حوزه خدمات پرداخت الکترونیک پرداخته و می کوشد تا در سطح جدید نیز تامین کننده رضایت عموم مردم و دولت خدمتگزار باشد.

آیا تمامی این افزایش سرمایه محقق گردیده است؟

بله، در روز 13 اردیبهشت ماه سال جاری تمامی سرمایه فوق در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی کیش به ثبت رسیده است.

با توجه به آینده صنعت پرداخت الکترونیک در کشور چشم انداز کلی شرکت  چگونه ترسیم شده است؟

شرکت کارت اعتباری ایران کیش طبق روال سابق خود، هم اکنون نیز همواره در تمامی پروژه ها به دنبال رویکرد جمعی و ایجاد کنسرسیومی از شرکت های PSP فعال بوده و در آینده نیز در تمامی فعالیت های خود در عرصه های ملی تکیه بر خرد جمعی فعالان صنعت پرداخت الکترونیک را مد نظر قرار خواهد داد.

منبع: تارنمای روابط عمومی شرکت ایران کیش

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  67