رشد ۱۷۰ درصدی تسهیلات اعطائی پست بانک در روستاها

تا پایان تیرماه سال جاری

مانده تسهیلات اعطائی دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک ایران در روستاهای کشور تا پایان تیرماه سال جاری بیش از 2 هزار و 400 میلیارد ریال است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 170 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجید رضائی مسئول اداره کل دفاتر خدمات بانکی ضمن بیان این مطلب گفت: براساس تصمیم هیات مدیره کلیه منابع جذب شده توسط دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک در قالب تسهیلات برای عمران و آبادانی و همچنین تولید و اشتغال در روستاها صرف می شود که نسبت مصارف به منابع این بخش در پایان تیرماه سال قبل 39 درصد بوده و این درحالی است که در پایان تیرماه سال جاری این میزان به 62 درصد افزایش یافته که نشان از توجه ویژه پست بانک به مناطق روستائی و محروم کشور می باشد.


وی افزود: میزان درآمد متوسط دفاتر خدمات بانکی پست بانک از محل ارائه خدمات در پایان تیرماه سال جاری مبلغ یک میلیون و 400 هزار ریال بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 135 درصد رشد داشته است.


رضائی اظهار داشت: میزان مانده منابع دفاتر خدمات بانکی روستائی در پایان تیرماه سال جاری حدود 3 هزار و 800 میلیارد ریال می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به میزان 74 درصد رشد داشته است و نشانگر تحقق 24 درصدی هدف سپرده ای دفاتر روستائی در سال جاری می باشد.


مسئول اداره کل دفاتر خدمات بانکی پست بانک تصریح کرد: در پایان تیرماه سال جاری سهم منابع دفاتر خدمات بانکی روستائی در سطح استانها به استثنای استان تهران نسبت به منابع شعب ناظر به میزان 64 درصد بوده است که ترکیب منابع آن شامل؛ 44 درصد قرض الحسنه پس انداز، 17 درصد قرض الحسنه جاری، 23 درصد سپرده کوتاه مدت و بلندمدت و 16 درصد نیز سایر منابع می باشد.


وی خاطر نشان کرد: تعداد قبوض دریافتی توسط دفاتر خدمات بانکی پست بانک در چهار ماهه سال جاری 44 میلیون و 500 هزار فقره بوده که از مجموع آن 24 میلیون فقره توسط دفاتر خدمات بانکی شهری و 20 میلیون و 500 هزار فقره آن توسط دفاتر خدمات بانکی روستائی دریافت شده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل در دفاتر روستائی 118 درصد و در دفاتر شهری نیز 28 درصد رشد داشته است.


رضائی در پایان عنوان کرد: تعداد تراکنش های دفاتر خدمات بانکی پست بانک در پایان تیرماه سال جاری حدود 46 میلیون و 500 هزار مورد بوده که از مجموع آن 24 میلیون و 500 هزار مورد آن در دفاتر شهری و 22 میلیون مورد آن نیز در دفاتر روستائی بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل در دفاتر روستائی 110 درصد و دفاتر شهری 31 درصد رشد داشته است.


گفتنی است: در حال حاضر بیش از 13 هزار و 500 دفتر خدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک ایران در راستای رسالت خرده بانکداری و حضور مستمر در مناطق روستائی و محروم کشور و بمنظور فراهم نمودن دسترسی عمومی و تسریع و تسهیل در امور بانکی هموطنان، انواع خدمات بانکی را به صورت لحظه ای (On Line) ارائه می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9