لازم باشد ۸۶ درصد صرافی‌ها را می‌بندیم

التیاتوم مجدد بهمنی :

رییس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر با نصب نرم‌افزار در صرافی‌ها هرگونه عملیات در صرافی‌ها را رصد می کنیم هرچند منکر فعالیت‌های پنهانی نیستیم ولی اطمینان می‌دهیم که واحدهای متخلف را به مرور شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ایلنا، بهمنی درباره اقدام بانک مرکزی برای مقابله با دلالان بازار اظهار کرد: عده‌ای تلاش می کنند تا اقدامات بانک مرکزی را زیر سوال ببرند اما اقدامات و تلاش‌هایی که در طول چند سال اخیر برای جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار صورت دادیم بر کسی پوشیده نیست. در تمام کشورها دزد هست و اگر نبود پلیس هم نبود بنابراین تخلف همیشه یک قدم جلوتر از پلیس است و تا تخلفی نشود نمی توان به سراغش رفت.

وی در مورد نصب نرم‌افزارهای کنترل عملیات صرافی‌ها گفت: با نصب نرم‌افزارهای مذکور هر عملیاتی که در صرافی‌ها انجام گیرد، ثبت می‌شود، همان‌طور که 30 صرافی را بستیم نیاز باشد صرافی‌های بیشتری را می‌بندیم حتی اگر ایجاب کند 600 صرافی از 700 صرافی( معادل 86 درصد صرافی ها)را هم می‌بنیدیم.

بهمنی ادامه داد: ما نمی‌گوییم که تخلف نیست بلکه هست و حتما هم با آن برخورد می‌کنیم اما برنامه ما همواره جلوگیری و برخورد با قانون شکنان بوده و اگر این کار را نمی‌کردیم اکنون نرخ ارز به هزار و 120 تومان نمی‌رسید چنانچه بستن چندین هزار موسسه مالی و اعتباری کار ساده و آسانی نبود.

انحصار طلا و ارز در دست بانک مرکزی است

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: انحصار طلا و ارز در دست بانک مرکزی است و ورود آن به کشور بدون هماهنگی با ما قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: بانک مرکزی با قاچاقچیان شمش طلا در کشور به شدت برخورد می‌کند و هیچ شخص، سازمان یا نهادی حق ندارد بدون آگاهی و اطلاع بانک مرکزی طلا و ارز از کشور خارج یا وارد کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تا زمانی که همه نظر مردم مثبت نباشد و حتی اسم آن برای مردم جا نیفتد این طرح را به تأخیر خواهیم انداخت اما مردم بدانند این طرح هیچ تأثیری بر اقتصاد ندارد و نباید بی جهت در جامعه نگرانی ایجاد کرد.

حذف چهار صفر و افزایش تورم 

 بهمنی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: این مسئله هیچ جای نگرانی ندارد و نمی توان گفت که حذف چهار صفر موجب افزایش تورم و یا کاهش ارزش پول کشور می شود.


وی با تاکید بر اینکه حذف چهارصفر ، اصلاح پولی است گفت: هم اکنون دو واحد پولی داریم که اصلاً کاربرد ندارند و مردم از تومان و واحدهای دیگر استفاده می کنند.


رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه حذف چهار صفر در پروسه زمانی و به تدریج خواهد بود افزود: این موضوع هم اکنون در دولت است و لایحه آن به مجلس خواهد رفت تا پس از تصویب مجلس و در پروسه زمانی اجرا شود.


بهمنی گفت: هم اکنون در مرحله نظرخواهی از هموطنان هستیم و حتی به صورت تصادفی به روستاها و شهرها می رویم تا نظر کسانی که نمی توانند از سایت بانک مرکزی استفاده کنند جمع آوری شود.


رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مجامع بین المللی ، واحد پول ایران را ریال و دینار می شناسند گفت: حذف چهار صفر ، اصلاحی ساختاری است و تأثیری در مسائل اقتصادی ندارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25