بیانیه اختتامیه کنفرانس بازاریابی خدمات مالی

سومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 17 و 18 مهرماه 1390 در هتل المپیک برگزار شد. در بیانیه پایانی سومین کنفرانس بین‌المللی «بازاریابی خدمات مالی» بر توسعه فرهنگ بازارگرایی و رقابت‌پذیری تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ستاد خبری  سومین کنفرانس بازاریابی خدمات مالی ،  نراسم اختتامیه این کنفرانس دو روزه  عصر روز گذشته، دوشنبه،18 مهر 1390 ، در مرکز همایشهای هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم غلام عباس افشار؛ دبیر اجرایی  کنفرانس طی قرائت بیانیه اختتامیه   گفت: بازاریابی در موسسات خدمات مالی باید ازحرف به عمل تبدیل شود تا منشاء تحولات درخدمت رسانی به مشتریان و بهبود جایگاه این مؤسسات باشد.

وی افزود: مباحث اجرایی و عملیاتی سازی راهبردهای بازاریابی که در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفت می تواند در این راستا و کاربردی کردن مفاهیم بازاریابی موثر باشد.

متن کامل بیانیه
متن کامل بیانیه سومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی به شرح زیر است:

سومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 17 و 18 مهرماه 1390 در هتل المپیک برگزار شد. برگزارکنندگان کنفرانس از استقبال پر شور و مشارکت و حمایت موثر نهادهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، و شبکه خدمات مالی کشور شامل بانک‌های دولتـی و خصوصی، موسسات مالی و اعتبـاری، شرکت‌های بیمه، بورس، سرمایه‌گذاری و لیزینگ و نیز دانشگاه‌ها و همچنین عمـوم شرکت‌کنندگان محترم  تقدیر نموده و مراتب سپاس خود را اعلام می دارد.

دبیرخانه کنفرانس ضمن تأکید مجدد بر توسعه فرهنگ بازارگرایی و رقابت‌پذیری،  موارد زیر را به عنـوان مفاد بیانیـه این کنفرانس اعلام می‌نماید:

1.دولت محترم با به کارگیری اهرم‌ها و مکانیزم‌های مناسب شامل تدوین اهداف، ‌برنامه‌ها و تأمین و تخصیص منابع لازم گام‌های بلندتر و مؤثرتری را برای توسعه فرهنگ و رعایت اصول مشتری‌مداری و رقابت حرفه‌ای در بین مؤسسات خدمات مالی بردارد تا بدین وسیله شاهد رشد خدمات مالی و بالتبع رشد اقتصاد ملی باشیم.

2.بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار کشور به عنوان متولیان حوزه‌های تخصصی بانک، بیمه و بورس در سیاست‌های سالیانه از قبیل بسته‌های سیاستی- نظارتی بر اجرای رقابت حرفه‌ای، اخلاقی و منصفانه در بین مؤسسات زیرمجموعه تأکید نمایند و از ابزارهای مشوق و کنترلی لازم برای هدایت این سیاست بهره‌ گیرند.

3.مؤسسات خدمات مالی به منظور نهادینه‌سازی مفهوم بازاریابی، توسعه راهبردهای بازاریابی همراستا با اهداف، برنامه‌ها و راهبردهای کلان مؤسسه و نیز اشاعه فرهنگ بازاریابی و  بازارگرایی در کلیه سطوح و در بین کلیه افراد و واحدهای سازمانی را در دستور کار خود قرار داده و به اجرای آن همت گمارند.

4.مؤسسات خدمات مالی به استفاده از مباحث علمی، مشاوره‌های تخصصی و تحقیقات کاربردی بازاریابی و انتقال تجارب الگوهای موفق ملی، منطقه‌ای و جهانی با هدف گسترش فرهنگ بازاریابی در کلیه سطوح اهتمام ورزند.

5. رقابت سالم، حرفه‌ای و اخلاقی با هدف توسعه صحیح و اصولی رقابت‌پذیری و کسب مزیت رقابتی در بین مؤسسات مالی مورد تأکید قرار گرفته و از هرگونه فعالیت رقابتی غیراخلاقی در جذب مشتریان به شدت پرهیز گردد.

6.کارمندیابی، استخدام، آموزش و توسعه منابع انسانی متخصص، متعهد و با انگیزه برای تماس مؤثر و مطلوب با مشتریان به خصوص در سطوح عملیاتی شعب و نمایندگی‌ها مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

7.ارتقاء کیفیت خدمات و توسعه محصولات و خدمات جدید و مشتری‌پسند و نیز مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین مورد توجه مؤسسات خدمات مالی قرار گیرد.

8.عمل به تعهدات حرفه‌ای و اصول اخلاقی و انسانی در کلیه روابط با مشتریان از طریق کلیه کانال‌های تماس مورد توجه و تأکید کلیه افراد و واحدهای سازمانی مؤسسات خدمات مالی قرار گیرد.

9.  اهداف و برنامه‌های مرتبط بازاریابی برای اجرای موفق طرح تحول نظام بانکی کشور و تحقق بانکداری اسلامی مورد التزام و توجه بانک‌های دولتی و خصوصی قرار بگیرد.

10.مرکز بازاریابی خدمات مالی به منظور بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی داخلی از قابلیت‌های بالقوه کلیه افراد دانشگاهی و حرفه‌ای در حوزه بازاریابی خدمات مالی پشتیبانی نموده و از خدمات این افراد وگروه‌ها برای بهبود خدمات آموزشی، مشاوره، تحقیقات کاربردی بهره گیرد و همچنین با حفظ و توسعه تعاملات بین‌المللی زمینه همکاری و مشارکت با مؤسسات بین‌المللی معتبر را برای برگزاری تور دوره‌های آموزشی، دریافت و انتشار الگوهای موفق منطقه‌ای و بین‌المللی و بهره‌گیری از خدمات آموزشی و پژوهشی اساتید، مشاوران و مدیران مؤسسات خدمات مالی موفق دنیا در دستور کار خود قرار داده و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

با امید کامیابی و موفقیت کلیه مؤسسات خدمات مالی کشور در خدمت‌رسانی مطلوب و توسعه و رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران

موضوع و محورهای کنفرانس 
بنابراین گزارش، سومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی با موضوع اصلی: برنامه‌ریزی و اجرای راه بردهای بازاریابی در موسسات خدمات مالی و با هشت محور :توسعه برنامه راهبردی و عملیاتی بازاریابی در مؤسسات خدمات مالی، همراستایی راهبردهای بازاریابی با سایر راهبردها و برنامه‌های سازمانی، رویکردهای عملی اجرا و رفع موانع اجرای راهبردهای بازاریابی، نحوه سازماندهی و تعیین مسئولیت‌های افراد و واحدهای سازمانی در اجرای راهبرد‌های بازاریابی، آموزش و فرهنگ‌سازی راهبردهای بازاریابی در واحدهای عملیاتی، یکپارچه‌سازی فعالیت‌های ترفیعی و برندسازی در اجرای موفق راهبردهای بازاریابی، توسعه، بهبود و شخصی‌سازی خدمات مالی نوین و الکترونیکی، شناسایی، جذب، حفظ و توسعه روابط با مشتریان ارزنده خدمات مالی، برگزار شده است.

سخنرانان داخلی
سخنرانان داخلی این کنفرانس دو روزه عبارت بودند از:  دکتر مسعود حیدری؛ اصول، فنون و هنر مذاکره با مشتریان خدمات مالی، مهندس سید مجید میرکبیری؛ نقش بازاریابی خدمات مالی در توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیک، دکتر احمدرضا فتوّت؛ روانشناسی ارتباط با مشتریان خدمات مالی، دکتر محمدرضا نظری؛ جایگاه برندسازی فردی در توسعه برندسازی سازمانی بانک و بیمه، دکتر رئوف رابطی؛ روش های جذب و حفظ مشتریان ارزنده در بانک ها، دکتر سید محمد اعرابی؛ الگوی هماهنگ سازی استراتژی های بازاریابی در موسسات خدمات مالی، دکتر محمد بلوریان تهرانی؛ اصول و راهبردهای تمایز و موضع سازی مؤسسات خدمات مالی، دکتر مسعود کیماسی؛ اصول و راهبردهای توسعه نوآوری در خدمات بانکی

سخنرانان خارجی

سخنرانان خارجی نیز عبارتند از: آقای چاندر موهان؛ استراتژی های پیش رونده در مؤسسات خدمات مالی، دکتر لوان گوگولادزه؛ تحلیل رویکردهای آموزشی و فرهنگ سازی در اجرای راهبردهای بازاریابی موسسات خدمات مالی، آقای سعید تدروس؛ راهکارهای بهینه سازی درآمدها از طریق توسعه محصول و خدمات به مشتریان، دکتر خدوم شوبر؛ برنامه ریزی برای رشد و تعالی موسسات مالی اسلامی، آقای شبیر رزوی؛ مشارکت برای رشد: نقش واسطه ها و کارگزاران در صنعت بیمه.

اهدا تندیس به بانک ها و شرکت های برتر

همزمان با برگزاری این کنفرانس، چهار کارگاه تخصصی در زمینه‌ی بازاریابی خدمات بانکی، بیمه و بورس نیز توسط اساتید مدعو خارجی و سخنرانان داخلی برگزار شد که تکمیل‌کننده‌ی مباحث طرح‌شده در سالن اصلی کنفرانس بود.

در پایان کنفرانس نیز به بانکها و شرکتهای برتر از جمله بانک های ملی، صادرات، ملت، مسکن ،کشاورزی، شهر ،تات، رفاه ، گردشگری قرض الحسنه مهر ایران،  و نیز شرکت های انیاک،GSS، ایران کیش،بیمه سامان، بیمه پاسارگاد و …، تندیس و لوح سپاس اعطا شد.
 

 بنابریان گززارش سومین کنفرانس بین‌المللی «بازاریابی خدمات مالی» با حضور و مشارکت دانشگاه ها، شبکه بانکی، موسسات مالی و اعتباری، صنعت بیمه، شرکتها و کارگزاریهای بورس، سرمایه گذاری و لیزینگ برگزار شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −    =  94