بازار ارز در مکه چند نرخی شد

بازار صرافی‌های مکه مکرمه در آستانه آغاز ایام تشریق ( جمعه تا سه شنبه ) بسیار داغ و سکه شده است و ارزهای مختلف این بار در سرزمین وحی چند نرخی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه، صرافی‌ها در مکه مکرمه که در اطراف بیت الله حرام واقع شده‌اند، در چند روز اخیر بازار بسیار داغی را سپری کرده‌اند و از این آشفته بازار، سکه‌ها به جیب زده‌اند.

حضور و استقرار بیش از 2.5 میلیون زائر در مکه مکرمه، بازار متفاوتی برای صرافان این شهر رقم زده است، به طوری که این روزها کمتر صرافی را پیدا می‌کنید که تا اذان صبح باز نباشد.

برخی صرافی‌ها در اینجا – مکه مکرمه – همچون صرافی‌های میدان فردوسی – مرکز ارزفروشان تهران – تابلوهایی دارند که نرخ تبدیل ارز را نوشته‌اند، اما صرافی‌هایی هم وجود دارد که تابلو قیمت ندارند و با پرسش می‌توان از وضعیت نرخ ارزها مطلع شد.

در زمان حاضر صرافی‌های مکه مکرمه پول رایج ایران را که به طور عمده شامل اسکناس‌های 100 هزار ریالی، 50 هزار ریالی، 20 هزار ریالی ، 10 هزار ریالی و پنج هزار ریالی است، به ریال عربستان تبدیل می‌کنند، ضمن اینکه ایران چک‌های 50 هزار تومانی را نیز برای تبدیل به ریال عربستان به راحتی می‌پذیرند.
 
در روزهای اخیر ارزش برابری ریال ایران برابر ریال عربستان در مکه مکرمه کاهش نشان می‌دهد. برهمین اساس، در حالی که اگر 100 هزار تومان پول رایج ایران را دو هفته قبل به ریال عربستان تبدیل می‌کردیم، 275 تا 278 ریال می‌گرفتیم اما در روزهای اخیر این نرخ به 265 تا 272 تومان کاهش یافته است. البته نرخ‌ها در صرافی‌های مختلف در آستانه آغاز ایام تشریق متفاوت است.
 
ارزش برابری 100 دلار آمریکا به ریال عربستان از 373 تا 377 ریال در دو هفته قبل به 365 تا 370 ریال در حال حاضر که در آستانه ایام تشریق قرار داریم، کاهش یافته است.
 
به هر حال، اگرچه نرخ دلار آمریکا در بازار که در روزهای اخیر در ایران رکورد 1340 را تجربه کرده است، در مکه مکرمه روند نزولی را نشان می‌هد. در همین حال، در بازار تهران هر ریال عربستان 345 تومان خریداری و 355 تومان فروخته می‌شود و نرخ دولتی آن را نیز بانک مرکزی 289 تومان اعلام کرده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  7