همایش ملی قرض الحسنه ۲۲ آذرماه برگزار می شود

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از برگزاری همایش فعالیت های قرض الحسنه در روز 22 آذر خبر داد و گفت : تلاش می کنیم علاوه بر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرض الحسنه در جامعه ، در آینده وارد عرصه های بین المللی شویم و این فرهنگ را ترویج کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامرضا مصطفی پور، افزود: یکی از عمده ترین فعالیت های شبکه بانکی کشور، قرض الحسنه است که در فرهنگ اسلامی مردم ایران هم سابقه طولانی دارد و از گذشته رواج داشته است.

وی گفت: از سال 1385 که صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) و سال بعد از ان هم در 1386 بانک قرض الحسنه مهر ایران ایجاد شد، فعالیت قرض الحسنه به صورت نهادینه در نهادهای رسمی کشور شکل گرفت.

مصطفی پور افزود : برای ارج نهادن و تبیین جایگاه قرض الحسنه در نظام سیاسی و اجتماعی ایران قرار شد همایش ملی در سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شود.

وی گفت : در این همایش به صورت علمی و بومی مواردی مانند مزیت ها ، کاستی ها ارزش ها ، توانمندی ها و آسیب های بانکداری قرض الحسنه را بررسی می کنیم.

مصطفی پور افزود : این همایش با حضور نخبگان ، فقها و فضلا برگزار و فرصت ها و چالشهای قرض الحسنه تبیین می شود و با بهره برداری از علمی و اجرایی از این تلاش ها بتوانیم فرهنگ قرض الحسنه را در سطح جامعه و در آینده هم در سطح بین المللی ترویج کنیم.

گفتنی است بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور ترویج بانکداری اسلامی آذر 1386 بدستور رئیس جمهور و با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال با مشارکت بانکهای دولتی تاسیس شد اما پس از چندی به صورت بانک مستقل و نخستین بانک تخصصی قرض الحسنه به فعالیت خود ادامه داده و اکنون در سراسر کشور دارای 340 شعبه است. قرار است صندوق مهر امام رضا(ع) هم در این بانک ادغام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  20  =