آخر آبان،عرضه سهام بانکهای ملت و صادرات

پرونده خصوصی سازی در آبانماه امسال با عرضه سهام بانک ملت و بانک صادرات ایران بسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سازمان خصوصی سازی سهام بانک های ملت و صادرات ایران را به صورت بلوکی از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار می کند.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی 0.84 درصد از سهام بانک ملت و 1.28درصد از سهام بانک صادارت ایران را به صورت کاملا نقدی برای فروش به بخش خصوصی عرضه می کند.

این عرضه به وکالت از شرکت بین المللی عمران رضوی در بیست و نهم آبانماه امسال صورت می گیرد.

درعرضه کاملا نقدی سهام بانک ملت ارزش پایه هر سهم بر اساس قیمت تابلو بورس در روز عرضه ( معادل قیمت بسته شدن روز قبل ازعرضه بعلاوه 10 درصد) تعیین خواهدشد به شرط آنکه از دو هزار و 274 ریال کمتر نباشد.

بر این اساس خریدار بلوک 134 میلیون و 799 هزار و 853 سهمی بانک ملت برای حضور در رقابت باید 9میلیارد و 196 میلیون و 45 هزارو 972 ریال را به عنوان سه درصد ارزش سهام موضوع معامله را به عنوان سپرده شرکت در مزایده جهت تضمین تعهدات، نقدا یا به صورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارایه نماید.

درحال حاضر 20 درصد از سهام این بانک به دولت جمهوری اسلامی ایران، سهام عدالت 30 درصد، رددیون 26 درصد، بخش خصوصی 14 درصد و سایر 10 درصد تعلق دارد.

بر اساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی که همچنین به وکالت از مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهدشت، بلوک 1.28 درصدی بانک صادرات را عرضه می کند، برای تعیین ارزش پایه این بلوک عنوان کرده است که قیمت تابلو بورس در روز عرضه ( معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به علاوه 10 درصد) می باشد به شرط آنکه این قیمت از یک هزار و 456 ریال کمتر نباشد.

خریدار برای ورود به عرصه رقابت برای خرید بلوک 215 میلیون و 195 هزارو 974 سهمی بانک صادرات، باید 9 میلیارد و 399 میلیون و 760 هزار و 145 ریال را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارایه کند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با 22 درصد، سهام عدالت با 40 درصد، سهام ترجیهی 5درصد، بخش خصوصی 20درصد و سایر 12 درصد از سهام این بانک را دارا هستند.
عرضه بلوکی سهام بانک صادرات ایران در سی ام آبانماه امسال در بورس اوراق بهادار تهران صورت می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  24  =