راه اندازی دومین واحد بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین

بت شکن خبر داد:

دومین واحد بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین با حضور مدیران ارشد این بانک در خیابان احمد قصیر (بخارست) تهران به صورت رسمی برای 700 نفر از مشتریان برجسته و قوی آغاز به کار کرد.

 دومین واحد بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین با حضور مدیران ارشد این بانک در خیابان احمد قصیر (بخارست) تهران به صورت رسمی برای 700 نفر از مشتریان برجسته و قوی آغاز به کار کرد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در مراسم گشایش این دفتر گفت: بانک اقتصاد نوین تا پایان امسال 10 واحد بانکداری شرکتی در سرزمین اصلی و یک واحد نیز در منطقه آزاد کیش راه اندازی خواهد کرد.

تقسیم مشتریان شرکتی به 4 دسته
محمدهاشم بت شکن افزود:در این نوع بانکداری، خدمات مورد نیاز مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن به وی ارائه می شود ضمن این که نیروهای مستقر در واحد بانکداری شرکتی، به صورت شبانه روزی آماده رفع نیازهای بانکی مشتریان و دادن مشاوره های سرمایه گذاری به آنها هستند.

وی افزود: این مشتریان بر اساس گردش مالی به چهار دسته تقسیم می شوند که مشتریان دارای گردش 100 تا 500 میلیارد ریال در رده کوچک، مشتریان دارای گردش از 500 تا یک هزار و 500 میلیارد ریال در رده متوسط ، مشتریان دارای گردش یک هزار و 500 تا پنج هزار میلیارد ریال در رده بزرگ و مشتریان دارای گردش بالای پنج هزار میلیارد ریال در رده کلان ارزیابی می شوند.

به گفته وی از 10 واحد سرزمین اصلی، چهار واحد در تهران و 6 واحد نیز در مراکز استان های بزرگ و یک واحد هم در منطقه آزاد کیش به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش این بانک برای بانکداری شرکتی برنامه ریزی مفصلی کرده و نخستین بانکی است که به صورت عملی وارد این وادی شده است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در پاسخ به این سوال که آیا بانک های دیگر هم به ارائه خدمات بانکداری شرکتی اقدام کرده اند یا نه، اظهار داشت: چند بانک دیگر هم این نوع بانکداری را شروع کرده اند ولی بانک اقتصادنوین ساختار بانکداری شرکتی را به صورت اساسی تشکیل داده و حوزه بانکداری شرکتی خود را به صورت مستقل ایجاد کرده است.

به گفته وی، معاونت مستقلی در بانک اقتصادنوین در زمینه بانکداری شرکتی تشکیل شده است در حالی که سایر بانک ها به صورت جزیره ای به ارائه خدمات بانکداری شرکتی اقدام می کنند.

افزایش سرمایه تا 15000 میلیارد ریال در سال 91
مدیرعامل بانک اقتصادنوین سرمایه کنونی این بانک را 8 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: برای سال آینده، مجوز بورس را برای افزایش سرمایه بانک تا 15 هزار میلیارد ریال، در اختیار داریم.

تاسیس 40 شعبه دیگر تا پایان سال

وی شمار واحدهای بانک اقتصادنوین را 252 شعبه و باجه ذکر کرد و اظهار داشت: با مجوزی که از بانک مرکزی دریافت کرده ایم 40 شعبه دیگر این بانک تا پایان سال کار ارائه خدمات بانکی را آغاز خواهند کرد.

اقتصادنوین 5000 میلیارد ریال صکوک منتشر می کند
مدیرعامل بانک اقتصادنوین از برنامه این بانک برای انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره خبر داد و گفت: این اوراق با نرخ 17 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: برای انتشار این اوراق منتظر مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم، که به محض دریافت مجوز، صکوک اقتصادنوین به پشتوانه اموال و املاک بانک به ویژه ساختمان مرکزی و شعب، منتشر خواهد شد.

تحقق 50 درصد سود پیش بینی شده
وی به تحقق 50 درصد سود پیش بینی شده سال جاری بانک اقتصادنوین اشاره کرد و افزود: سود پیش بینی شده برای هر سهم 524 ریال بوده است که تا پایان 6 ماهه، 22 تومان آن محقق شده است.

بت شکن سود قطعی محاسبه شده برای سپرده گذاران سال گذشته را 260 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی و تایید این مبلغ، سود قطعی به حساب سپرده گذاران واریز خواهد شد.

محمد صدر هاشمی رییس هیات مدیره بانک اقتصادنوین هم در سخنانی، بانکداری شرکتی را به معنای ایجاد رابطه مستمر میان بانک و مشتریان خاص تعریف کرد و اظهار داشت: ما تمامی کارکنان بانکداری شرکتی را مامور کرده ایم تا با زیر نظر داشتن تمامی حرکات مشتریان بزرگ، بهترین خدمات را به آنان ارائه دهند.

وی با تاکید بر این نکته ارائه خدمات ویژه به مشتریان کلیدی، بانک را از سایر بانک ها متمایز می کند، تصریح کرد: ظرفیت های زیادی در کشور بدون استفاده مانده است که باید با استفاده از آنها، مزیت های رقابتی مطلوبی برای بانک ایجاد کرد.

رییس هیات مدیره بانک اقتصادنوین در عین حال بر لزوم ایجاد یک پایگاه جامع داده از مشخصات و ویژگی های مشتریان بزرگ برای ارائه خدمات هرچه بهتر به آنها تاکید کرد.

جذب 115000 میلیارد ریال منابع تا پایان شهریور
بت شکن از جذب 115 هزار میلیارد ریال منابع تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: مانده تسهیلات بانک اقتصادنوین هم تا پایان نیمه اول سال جاری، 100 هزار میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است بانکداری شرکتی ویژه مشتریانی است که حجم گردش بانکی بالایی دارند و تعامل آنها با بانک مستمر است نه زودگذر به همین دلیل بانک اقتصاد نوین، سبد متنوعی از نیازهای آنها را مرتفع می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5