انتظارات تورمی از اجرای هدفمندی یارانه ها اتفاق نیافتاد

عضو شورای پول و اعتبار با اظهار امیدواری نسبت به اینکه نرخ تورم به سمت نزولی جهت داده شود، گفت: انتظارات تورمی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود و در برخی از محافل اعداد بالایی برای آن ذکر می شد، اتفاق نیافتاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کوروش پرویزیان به مهر در مورد گزارش صندوق بین المللی پول مبنی بر پیش بینی کاهش نرخ تورم کشورمان در سال آینده گفت: امیدوارم که نرخ تورم در سال آینده کاهش یابد.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: گزارشات صندوق بین المللی پول براساس گزارشاتی است که مواد اولیه آن را کشورهای عضو فراهم می کنند و در اختیار آنها قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بین المللی پول گزارشات ارائه شده توسط کشورهای عضو را بررسی می کند و بر اساس آن گزارشات خود را ارائه می دهد، اظهارداشت: برخی از جنبه های این گزارشات با اهمیت و قابل توجه است.

پرویزیان با اظهارامیدواری نسبت به اینکه نرخ تورم به سمت نزولی جهت داده شود، تصریح کرد: انتظارات تورمی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود و در برخی از محافل اعداد بالایی برای آن ذکر می شد، اتفاق نیافتاد.

وی رشد اقتصادی، نرخ تورم، اشتغال و غیره را مجموعه های به هم پیوسته ذکر و بیان کرد: تغییراتی که در ساختارهای اقتصادی رخ می دهد به طور قطع تنش هایی را با خود خواهد داشت و این تنش ها گاهی در نرخ های تورم، رشد اقتصاد و غیره تاثیر گذار است.

مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اما اگر سیاست ها، سیاست های صحیحی باشند در بلندمدت جواب می دهند و به سمت ثبات پیش می روند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =