افزایش ۷ برابری خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی

مجموع خرید طلای بانک‌های مرکزی با ادامه متنوع کردن ذخایرشان، در سه ماهه سوم سال جاری بیش از دو برابر سه ماهه دوم و تقریبا هفت برابر بالاتر از مدت مشابه در سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا و وال استریت ژورنال، شورای جهانی طلا در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد خرید طلا در میان بانک‌های مرکزی با 148.4 تن به بالاترین میزان از زمانی رسید که این صنعت در سه ماهه دوم سال 2009 به خریدار خالص این فلز ارزشمند تبدیل شد.

بانک‌های مرکزی و موسسات رسمی در سه ماهه دوم سال جاری 66.5 تن طلا و در سه ماهه سوم سال 2010 به میزان 22.6 تن طلا خریداری کرده بودند.

گزارش این گروه صنعتی شامل شماری خریدهای قابل توجه بوده که به طور عمومی گزارش نشده اند و خریداران به دلیل محدودیت‌های محرمانگی، معلوم نشده اند.

این انجمن صنعتی که نماینده 22 معدن طلا است، تسریع تقاضای بانک‌های مرکزی را به نگرانی نسبت به ارزش اعتبار دولت‌های غربی به دلیل پابرجا ماندن مشکلات بدهی دولتی، نسبت داد.

خریدهای بانک مرکزی از سوی کشورهای در حال توسعه در سال‌های اخیر افزایش یافته زیرا این کشورها دارایی‌های خود را به دلیل افزایش ذخایر ارزی خارجی که بواسطه رشد صادراتشان بوده، متنوع می کنند و به تازگی نیز به بحران‌های بدهی دولتی واکنش نشان داده اند که بر ذخایر ارزی سنتی مانند دلار اثر گذاشته است. با این همه پیش از سال 2009، بانک‌های مرکزی به مدت دو دهه فروشنده محض شمش طلا بودند.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است رشد تقاضای طلا بانک مرکزی در سال 2012 نیز ادامه پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1