طلا درسراشیبی سقوط

باتشدید نگرانی ها نسبت به بحران بدهی های آمریکا و اروپا قیمت جهانی طلا با کاهش 23 دلاری نسبت به روز گذشته به 1683 دلار در هر اونس رسید.قیمت این فلز در معاملات روز گذشته حتی به 1600 دلاری سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته به کانال 1600 دلاری سقوط کرد تا این فلز که از آن به عنوان منبع امنی برای سرمایه گذاری یاد می شود نشان دهد چندان نیز در این زمینه قابل اعتماد نیست.

قیمت هر اونس طلا در روز گذشته 18 دلار کاهش یافته بود و به 1706 دلار رسیده بود. این رقم در معاملات امروز نیز به روند کاهشی خود ادامه داد و در پایین ترین سطح به 1651 دلار در هر اونس رسید. در ادامه معاملات، قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافته و در حال حاضر به 1683 دلار در هر اونس رسیده است. بدین ترتیب قیمت کنونی طلا نسبت به روز گذشته با کاهش 23 دلاری مواجه شده است.

تشدید نگرانی ها از بحران بدهی های آمریکا و منطقه یورو مهمترین عامل افت قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است. کنگره آمریکا روز گذشته تلاش های خود برای متوقف کردن روند رو به افزایش بدهی های این کشور را متوقف نمود. در عین حال موسسات رتبه بندی استاندارد اند پورز و مودی تاکید کردن قصد ندارند به زودی رتبه اعتباری آمریکا را کاهش دهند.

از سوی دیگر موسسه مودی نسبت به وضعیت مالی فرانسه و کاهش احتمالی رتبه اعتباری این کشور هشدار داد که این امر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تشدید بحران مالی در منطقه یورو را تشدید کرده است.

پیتر فانگ کارشناس موسسه وینگ فانگ با اشاره به بازگشت نسبی قیمت طلا در ادامه معاملات امروز گفت: اقبالی دوباره به طلا را در معاملات امروز شاهد هستیم اما به طور کلی باید گفت تقاضای کمی برای این فلز وجود دارد.
وی افزود: افزایش ارزش دلار نیز به کاهش قیمت طلا کمک کرده است اما در درازمدت همچنان طلا منبع امنی برای سرمایه گذاری از سوی مردم تلقی می شود.

با توجه به متزلزل بودن بازار ارز و بازارهای مالی دیگر انتظار سرمایه گذاران بر این است که قیمت طلا در کوتاه مدت بی ثبات باشد و در 150 روز آینده حدود 1650 دلار در نوسان باشد. برخی تحلیلگران نیز معتقدند قیمت فروش لحظه ای طلا در بازار آمریکا طی امروز به 1619 تا 1637 دلار می رسد.
قیمت طلا از هفته گذشته تاکنون بیش از 100 دلار کاهش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  75  =