بررسی فراخوانی همه سفرای اروپا از تهران در نشست بروکسل

وزیر خارجه اتریش از بررسی فراخواندن سفیر این کشور از تهران خبر داد.

به گزارش عصر ایران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل اشبیندلگر وزیر خارجه اتریش اعلام کرد کشورش در حال بررسی فراخواندن سفیر خود از تهران به دلیل ماجرای حمله به سفارت انگلیس در ایران است .

وی افزود: موضوع حمله به سفارت انگلیس در تهران، در نشست پنجشنبه و جمعه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، بررسی می شود. یکی از پیشنهادهایی که در این نشست بررسی می شود فراخواندن همه سفرای اتحادیه اروپا از تهران است.

وزیر خارجه اتریش که در نشست کمیته امور اروپایی در پارلمان این کشور سخن می گفت اضافه کرد: بعید نیست در چند روز یا چند هفته آینده، تصمیم مشابهی را اتخاذ کنیم و به مانند دیگر کشورهای اروپایی، شمار دیپلمات های خود را در تهران کاهش دهیم.

اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران پس از حمله به سفارت انگلیس در تهران افزایش داد و 180 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد . با این حال دولت های اروپایی درباره تحریم نفت و بانک مرکزی ایران ، وحدت نظر ندارند.

سفارت و اقامتگاه کارکنان سفارت انگلیس در تهران در روز هشتم آذرماه جاری توسط شماری از معترضین ایرانی به مدت چند ساعت به اشغال درآمدند.

در واکنش به این موضوع، انگلیس سفارت خود را در تهران به طور کامل تعطیل و دستور تعطیلی سفارت ایران در لندن و اخراج کارکنان آن را صادر کرد.

همچنین کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز در همین ارتباط سفرای خود را از تهران فراخواندند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3