حسینی:با ۶۰ کشور موافقتنامه سرمایه گذاری امضا کردیم

وزیرامور اقتصادی و دارایی با دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای مشاهده فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و نحوه حمایت دولت از آنها، از امضای 60 موافقتنامه جلب و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری خارجی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، شمس الدین حسینی جذب سرمایه های خارجی را یکی از راهکارهایی دانست که کشورهای میزبان می‌توانند از پس انداز کشورهای سرمایه فرست استفاده کنند.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری در کشور، تصریح کرد: در سال های اخیر با وجود تحریم ها، مشکلات نقل و انتقال پول، فشارها و غیره، سرمایه گذاری در کشور افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد به سرمایه گذاری حدود چهار میلیارد دلاری در کشور اشاره و عنوان کرد: این در حالی است که این رقم پیش از این حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است.

حسینی با تاکید بر معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور، افزود: کشورمان دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی برای سرمایه گذاری است که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.
 

سخنگوی اقتصادی دولت از امضای موافقت نامه هایی برای جلب و حمایت متقابل از سرمایه گذاری خارجی با 60 کشور دنیا خبرداد و افزود: با تمام کشورهای همسایه این موافقتنامه ها امضا شده است.
 

وی ادامه داد: همچنین با 40 کشور دنیا نیز موافقت نامه معافیت از اخذ مالیات مضاعف منعقد شده و این امر نشان دهنده مبادلات بالای اقتصادی و مالی کشورمان با سایر کشورهای دنیا است.
 

وزیر اقتصاد با بیان این نکته که قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری در کشورمان را در سال های اخیر بهبود بخشیده است، اظهارداشت: البته جلب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در کشورمان قدمت طولانی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =