رمز گشایی پهپاد آمریکا در مراحل نهایی است

رواحد مرکزی خبر: ییس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به مأموریت جاسوسی پهپاد آمریکا تأکید کرد، کشف رمز این هواپیما در مراحل نهایی خود قرار دارد.

“پرویز سروری” شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نیروهای مسلح بخشی را تحت عنوان جنگال برای جنگ الکترونیک دارد، و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه رشد بسیار خوبی داشته وتوانسته تقریبا به مقامی برسد که شاید بعد از آمریکا هیچ کشوری اکنون این ظرفیت را نداشته باشد.

سروری با تأکید بر دستاورد مهم نیروهای مسلح در به زمین نشاندن پهپاد جاسوسی آمریکایی افزود: نوع حساسیت آمریکا نشان می دهد که چه اتفاق بزرگی افتاده؛ ما توانستیم بر اساس بررسی های دقیق جنگ الکترونیک نرم افزاری که آمریکایی ها این پرنده را بوسیله آن هدایت می کردند شناسایی و مدیریت الکترونیک آمریکاییها بر این پرنده را قطع کنیم، و از آن مهمتر هدایت این پرنده را به دست بگیریم و آن را سالم به زمین بنشانیم.

وی تأکید کرد: این امر بیانگر آن است که ظرفیت های بسیار عظیمی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به وجود آمده، که می تواند در جنگ الکترویک با آمریکایی ها عرصه های جدیدی را ایجاد کند.

سروری خاطرنشان کرد: این هواپیما پیشرفته ترین نوع موجود در دنیا و در اختیار امریکایی ها است. به همین دلیل حتی پنتاگون آن را در اختیار ندارد، و صرفا در اختیار سیا و برای مأموریت های جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد.

سروری با رد ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه این پهپاد بصورت اتفاقی سرنگون شده، گفت: سطح پرواز این هواپیما آنقدر بالا است که خود آمریکایی ها اذعان می کنند که غیر از مدیریت الکترونیک و هدایت این پرنده و نشاندن آن، هر راهکار دیگری به سقوط و نابود شدن آن می انجامد.

سروری تأکید کرد: نرم افزاری که در این هواپیما تعبیه شده، درصورت بروز هرگونه اشکال آن را به صورت خودکار به مبدا پرواز باز می گرداند؛ این امر نشان می دهد که ایران توانسته مدیریت الکترونیک آمریکایی ها را قطع کند، و آن را با هدایت خودش در منطقه ای که می خواسته فرود بیاورد.

سروری خاطرنشان کرد: با توجه به این که این هواپیما در عمق 250 کیلومتری خاک ایران به زمین نشانده شده، هر فرضیه دیگری باطل است؛ زیرا اگر این هواپیما به هر دلیلی از مسیر خود خارج می شد، باید در مرز سقوط می کرد و بصورت خودکار منهدم می شد.

مأموریت این هواپیما جاسوسی بود
سروری با اشاره به اینکه مأموریت این هواپیما جاسوسی بود، تأکید کرد:  حساسیت آمریکایی ها درباره اطلاعات ذخیره شده در این هواپیما بیشتر از خود آن است.

کشف رمز در مراحل نهایی خود قرار دارد
رییس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: اکنون کشف رمز اطلاعات آن صورت می گیرد، و ما با دستیابی به اطلاعات محرمانه آمریکایی ها و نقشه آنها برای جاسوسی، به اطلاعات با ارزشی دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: شکستن رمز این هواپیما به نتایجی رسیده، و در مراحل نهایی خود قرار دارد.

سروری تأکید کرد: اقدامات مقتضی از زمان تحویل این هواپیما صورت گرفته و بزودی به همه اطلاعات و اخبار محرمانه دست خواهیم یافت؛ و در آن زمان بعنوان اسناد در شکایت علیه آمریکا استفاده می شود. زمان مشخصی نمی توان برای آن اعلام کرد ولی می توان گفت که پیشرفت خوبی صورت گرفته.

حاکمیت قانون جنگل بر سازمان ملل متحد
سروری خاطرنشان کرد: با دستیابی به این اطلاعات ما می توانیم هم طرح شکایت خود را جدی تر کنیم.

وی افزود: سازمان ملل در مقابل آزمایش بزرگی قرار گرفته. سازمانی که 3 قطعنامه را بر اساس ادعاهای واهی آمریکا علیه ایران صادر کرده است.

سروری تأکید کرد: سازمان ملل باید تا امروز قعطنامه ای را علیه تجاوزات و اقدامات مداخله جویانه و جاسوسی آمریکا صادر می کرد، این امر نمایانگر استانداردهای دوگانه و حاکمیت قانون جنگل بر سازمان ملل است که امروز بصورت ابزاری در اختیار آمریکا قرار گرفته است.

رویدادهای اخیر ارتباطی با نفوذ اطلاعاتی آمریکا ندارد
سروری با تاکید بر اینکه اتفاقهای اخیر و وقوع انفجار در بعضی مراکز حساس تنها حادثه بوده، و برخلاف ادعاهای واهی آمریکا ارتباطی با عملیات نفوذی آمریکا ندارد، اظهار داشت: اتفاق هایی که امروز در بعضی از مراکز حساس بوجود می آید در همه مراکز دنیا روی می دهد؛ و اگر آمار حوادثی که در مراکز حساس و حفاظت شده آمریکا و غرب استخراج شود، ثابت می شود که این حوادث بسیار بیشتر از مسائلی است که در ایران اتفاق افتاده است.

وی افزود: این ادعای آمریکا مستند نیست، و آنها هیچ دلیلی برای اثبات این ادعا ندارند.

سروری خاطرنشان کرد: این بازی از سوی آمریکا به دلیل ذلت و خفت بی سابقه ای که به این کشور وارد شده، به راه افتاده است.

وی تأکید کرد: پیشرفت برنامه نیروگاه برق اتمی بوشهر بر اساس برنامه، بیانگر دروغ بودن ادعاهای آنها درباره نفوذ و ضربه زدن به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است.

طرح شکایت علیه آمریکا کلید خورده است
سروری اظهار داشت: طرح شکایت علیه آمریکا با توجه به مدارک و اسنادی که داریم، از طریق نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد کلید خورده است.

سروری گفت: ما این اقدامات را در قالب جریان سنگین کارشناسی حقوقی پیگیری خواهیم کرد و آمریکا را به دلیل این حرکت مداخله جویانه رسوا و محکوم خواهیم کرد.

مهندسی معکوس پهپاد آمریکا برای تولید انبوه
رییس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد: اقدام بعدی ما مهندسی معکوس هواپیما است، و این خبر خوش را می دهیم که در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهیم رساند، و مانند همیشه ثابت خواهیم کرد که توانایی های لازم را در این زمینه داریم.

سروری افزود: مهندسان ایرانی بزودی با این مهندسی معکوس هواپیمایی برتر از هواپیمای آمریکا را به تولید انبوه خواهند رساند.

مشارکت چین و روسیه در مهندسی معکوس منتفی است
سروری در ارتباط با اینکه آیا ایران در زمینه مهندسی معکوس با چین و روسیه نیز شریک خواهد شد، گفت: طبعا این کار را نخواهیم کرد؛ این ظرفیت عظیم دفاعی برای ما است و حاظر نیستیم در این زمینه با طرف دیگری شریک بشویم. از این ظرفیت در زمینه قدرت بازدارندگی استفاده خواهیم کرد، و بعید می دانم جمهوری اسلامی با کشور دیگری درزمینه این فناوری شریک شود.

اعتراض رسمی ایران به افغانستان
سروری با اشاره به احضار سفیر افغانستان برای اعتراض گفت: ما اعتراض رسمی خودمان را به این موضوع که از خاک و حریم هوایی افغانستان به حریم جمهوری اسلامی ایران تجاوز صورت گرفته اعلام کردیم؛ قطعا ما از کشور افغانستان که دوست و همسایه ما است و روابط حسن همجواری داریم، انتظار داریم همانطور که ما مرزهای خودمان را برای افغانها امن کردیم و هزینه های بسیاری پرداخت کرده ایم، حسن همجواری و عدالت در تعاملات بین دو کشور را رعایت کند.

شرط بازگشت منافقین به ایران
رییس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی ایران درباره آغاز شمارش معکوس برای بسته شدن اردوگاه اشرف در عراق گفت: ما در گذشته هم اعلام کرده ایم که آغوش جمهوری اسلامی حتی به روی فرزندان ناخلفش باز است، جمهوری اسلامی ایران به علت ثبات بالا و امنیتی که دارد هیچ نگرانی از بازگشت منافقین به داخل ایران ندارد.

سروری افزود: کسانی که ما به هر دلیلی اسناد و مدارکی درباره دست داشتن آنها در ریختن خون مردم ایران و یا حتی عراق و کردهای عراق داریم، قطعا ازطریق دادگاه ها باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

سروری خاطرنشان کرد: بقیه که در این رابطه موردی ندارند و دستشان به خون مردم آغشته نیست، قبلا هم اعلام کردیم می توانند به ایران برگردند.

پرونده پژاک بسته شده است
سروری در پاسخ به این سئوال که آیا پرونده گروهک پژاک بسته شده است، گفت: ما بارها به بعضی از همسایگان که از گروهک تروریستی پژاک حمایت می کردند تذکر دادیم که آستانه تحمل ما حدی دارد، و اگر لبریز شود ما برای حفظ حاکمیت و منافع ملی خودمان هر اقدامی را انجام می دهیم.

وی افزود: تذکرات موثر واقع نشد و مجبور شدیم عملیات سنگینی را علیه پژاک انجام دهیم؛ عناصر پژاک تار و مار شدند و اکنون همه پناهگاه ها و سنگرهای آنها منهدم و یا تخلیه شده است.

سروری خاطرنشان کرد: امنیت بطور کامل در منطقه برقرار است و ما هنوز در حال مذاکره با همسایگانی که به نوعی به آنها پناه داده اند هستیم؛ و اگر به آنها امکان استقرار و حمله ندهند، و از آنها حمایت نکنند، اعتقاد داریم که پژاک پرونده اش بسته شده است؛ ولی اگر این کشورها همچنان بخواهند در این رابطه اقداماتی را انجام دهند، قطعا با اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7