طلا فراتر از ۱۶۰۰ دلار در هر انس/رشد اندک قیمت فلز زرد

در حالی که قیمت طلا در بازار های جهانی در ساعت حدود 10 و 40 دقیقه به وقت تهران روی 1600.7 دلار قرار داشت پیش بینی می شود قیمت این فلز در روزهای بعد با افزایش نسبی همراه شود.طلا در روز سه شنبه به دلیل حمایت بازارهای آسیایی با افزایش اندکی رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طلا بازارهای جهانی از1600 دلار فرا تر رفت در همین حال سایت سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت:طلا همچنان در حال تلاش برای رسیدن به مرز 1600 دلار در هر اونس است اما با وجود حمایت بازارهای آسیایی از این فلز ارزشمند سرمایه داران در اروپا و آمریکا به دلیل رسیدن خبرهای ناامید کننده از سمت اروپا دلار مستحکم شده را به طلا ترجیح داده اند.

در روز سه شنبه با وجود اینکه سهام و واحد پولی یورو ثابت مانده اند اما هنوز هم تردید و شک در میان سرمایه داران به اجرای قوانین در منطقه یورو ادامه دارد.در همین باره وزرای اقتصادی منطقه مالی یورو قانونی را به تصویب رسانده اند که مبنی بر آن 150 هزار میلیارد یورو به صندوق بین المللی پول تزریق شود تا اینکه از طریق این پول اوضاع بحران بدهی در کشورهای این منطقه نحوه اجرای آن می باشد که بسیار نامفهوم است.به اعتقاد آنها جزئیات این طرح هم همانند طرح های گذشته مشخص نیست.

لازم به ذکر است که طلا در تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 1596 دلار و 65 سنت با اعلام ساعت 3 صبح به وقت لندن رسید.طلا در حالی به این بها رسیده است که در دقایق بسیار کمی هم توانسته بر 1600 دلار در هر اونس برسد

پیش بینی اینده

اسدی نیا نیز پیش بینی کرد:ضعف در قیمت طلا کاملا مشهود است و چسبندگی خاصی به قیمت 1592 دلار پیدا کرده است. تا زمانی که بالای این عدد می باشد هنوز امید به افزایش قیمت وجود دارد.

  ولی پایین 1588 دلار کمی روند قیمت را ضعیف تر خواهد نمود و اگر بالای 1610 دلار تثبیت شود روند افزایش قیمت تشدید خواهد شد تا 1650 دلار و بالای 1650 دلار دیگر احتمال کاهشهای سنگین قیمتی مثل1450 دلار کاملا منتفی می شود.

امروز بازار بورسهای آسیایی نسبتا مثبت اند و شاید این جو نسبتا مثبت در ساعاتی دیگر به اروپا و امریکا نیز سرایت کند. نقدینگی در بازار طلای جهانی به شدت پایین آمده و اکثر سرمایه گذاران در چند روز آینده به علت آماده شدن برای تعطیلات پایان سال میلادی بازار را ترک خواهند کرد.

1595 دلار امروز برای طلا مهم است و اگر بالای این عدد تثبیت شود می تواند دوباره تا بالای 1600 دلار صعودی هرچند ناموفق داشته باشد. امروز همچنان حجم کم و ضعف در چارت قیمت طلا دیده می شود.

خبرگزاری رویترز در نظر سنجی به این نتیجه رسیده که قیمت طلا در 3 ماهه آینده به زیر 1500 دلار خواهد رسید و تا پایان سال 2012 امیدی به قیمتهای نزدیک 2000 دلار نیست.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −    =  17