۷۰ درصد جرایم اینترنتی درحوزه خودپردازها است

مسوول تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا:

مسوول تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه در دنیا 234 نوع جرم اینترنتی وجود دارد که در ایران 148 کد جرم، پیگیری می‌شود.اظهار داشت: 70 درصد جرایم در ایران در حوزه عابر بانک‌ها و حساب‌ها صورت می‌گیرند و هرزه نگاری‌ها و سایر جرایم اینترنتی در مراحل بعد قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا نصرالهی در نشست خبری کارگروه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تخلفات اینترنتی که در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری  برگزار شد ، افزود: آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری و اینترنتی و استفاده افراد سودجو از فضای اینترنت برای رسیدن به اهداف خود و به دست آوردن اموال دیگران از جمله مواردی است که کاربران قبل از ورود به این فضا باید آشنایی کامل به آن داشته باشند.

مسوول تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا گفت: 70 درصد جرایم در ایران در حوزه عابر بانک‌ها و حساب‌ها صورت می‌گیرند و هرزه نگاری‌ها و سایر جرایم اینترنتی در مراحل بعد قرار دارد.

نصرالهی تصریح کرد: جرایم امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، نفوذهای غیرمجاز، سرقت اطلاعات و کلاهبرداری‌ها از جمله مواردی می‌باشد که در ایران دارای کد جرم است و از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود.

وی دلیل اصلی فراهم شدن فضا ،برای سودجویان را نداشتن آشنایی کافی و کامل مردم از فضای اینترنت دانست و به تمام کاربران توصیه کرد، تا قبل از آشنایی وارد فضاهای سایبری نشوند.

مسوول تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا در پایان به سایت‌های دوست‌یابی نیز اشاره کرد و آن را فضایی بسیار خطرناک دانست و گفت: بسیاری از جرایم و اتفاقات ناهنجار از طریق همین سایت‌ها رخ می‌دهد.

گفتنی است دبیر کارگروه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی تخلفات اینترنتی ،گزارشی از آخرین اقدامات در این حوزه ارائه نمود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  6