احتمال کاهش بهای طلا تا مرز ۱۵۸۹

طلا در روز دوشنبه در حالی کار خود را با کاهش آغاز کرده است که افزایش نگرانی ها در مورد بحران بدهی در اروپا موجب تقویت بیشتر دلار شده است و کاهش نیم درصدی طلا را به دنبال داشته است.البته در زمان تهیه گزارش قیمت هر انس طلا در بازار های جهانی 1616 دلار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از طلا به نقل از خبرگزاری رویترز بحران بدهی اروپا و اطلاعاتی مبنی بر رشد اقتصاد آمریکا سبب شده اند که واحد پولی دلار با تقویت بیشتری رو به رو شده و موجبات رشد اقتصادی بیشتر آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

در روزهای اخیر اطلاعات جدیدی از شرایط اقتصادی آمریکا به گوش رسیده است.یکی از این گزارشات افزایش فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری بوده است.این دو فاکتور در ارتباط با کاهش بهای طلا بی تاثیر نبوده اند.

در این شرایط که بحران بدهی در اروپا قابل کنترل نمی باشد و دلار هم کماکان با تقویت رو به رو می شود،تنها امید سرمایه داران به تزریق نقدینگی به بازارهای اروپای از سمت بانک مرکزی اروپا و آمریکا می باشد.

لازم به ذکر است که علیرغم کاهش بهای طلا در بازارهای آمریکایی و اروپایی بهای این فلز ارزشمند به نسبت واحدهای پولی کشورهای آسیایی کماکان زیاد می باشد.رونق خرید و فروش طلا در بازارهای آسیایی به علت بالا بودن این بها بسیار کم فروغ بوده است.

به اعتقاد ونگ تاو یکی از تحلیل گران ارشد سایت رویترز طلا در روز دوشنبه حتی تا مرز 1589 دلار در هر اونس هم با کاهش رو به رو خواهد شد.طلا در تحویل ماه فوریه هم با کاهش خفیفی رو به رو شده و به 1616 دلار در هر اونس رسید.

تحلیل بازار

درهمین حال سایت اسدی نیا نیز نوشت:امروز دوشنبه نخستین روز معاملات بازارهای جهانی در این هفته است، چند ساعتی است جو بد بینی و عدم اعتماد تریدرها به توانایی رهبران اروپا برای مقابله با بحران اقتصادی، بازارها را منفی کرده و این جو بدبینی حتی باعث شده آمار خوب جمعه درباره نرخ بیکاری در امریکا به فراموشی سپرده شود. به گزارش بینا،شاید بازارها صبرشان تمام شده و منتظر اقدام عملی بانک مرکزی اروپا مبنی بر چاپ پول و اتخاذ سیاستهای انبساط پولیست.

شاید در چند روز آینده زمانی که ایتالیا و اسپانیا قصد فروش اوراق قرضه خود را داشته باشند بهتر بتوان میزان این عدم اطمینان را درک کرد. در 11 روز آینده رویداد مهم دیگر در اروپا، دیدار مرکل و سارکوزی با ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیاست، یعنی 20 ژانویه.

از آسیا خبر می رسد که تقاضای خرید طلا بسیار کم شده و وقتی از تریدرها می پرسیم چرا، پاسخ می دهند: قیمت طلا دربرابر ارز آسیاییها بسیار گران است و این عامل باعث شده تقاضا به شدت کاهش یابد.

امروز شاخص جهانی دلار به 81.50 رسیده که اگر این افزایش در بازارهای اروپایی و امریکایی ادامه دار باشد، ضعف در چارت طلا ادامه دار خواهد بود. قیمت هر اونس طلا فعلا بر روی 1606 دلار حمایت محکمی ساخته که از روی این حمایت می تواند تا 1614 دلار افزایش یابد ولی افزایش بیشتر در قیمت طلا کمی سخت است مگر شاخص دلار کمی آرام گیرد و طلا بتواند تا بالای 1614 برود که کمی بعید است. در روند رو به پایین 1606 و سپس 1596 دلار حمایتهای محکمی هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30