طلا در بالاترین بهای خود طی ۶ هفته گذشته/ هر انس در مرز ۱۷۱۴ دلار

طلا در روز پنج شنبه سرانجام بعد از اعلام رای بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره بانکی تا 2 سال آینده، به بالاترین میزان خود طی 6 هفته گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، طلا در تحویل فوری با اعلام ساعت 00:36 به وقت لندن به 1709 دلار و 19 سنت رسید. بهای اونس جهانی طلا در حالی به این بها رسیده است که در مبادلات امروز مرز 1713 دلار و 59 سنت هم دور از دسترس نبوده است. این افزایش سبب شده است که طلا به بالاترین میزان افزایش بهای خود بعد از ماه دسامبر نزدیک شود.

بن برنانکه شب گذشته در سخنرانی اش عنوان کرده است که، بانک مرکزی آمریکا می تواند در جهت رشد مناسب اقتصاد آمریکا محرک های جدیدی را ارائه کند. او پیش از اینکه این جملات را بیان کند، عنوان کرده بود که نرخ بهره بانکی را تا پایان سال 2014 نزدیک به صفر نگاه خواهد داشت.

گزارشات از بازار های مبادلاتی توکیو حاکی از این موضوع می باشند که میزان قراردادهای مربوط به طلا با افزایش روبه رو شده است. بسیاری از قراردادهای مربوط به ماه دسامبر به بیشترین میزان افزایش خود طی یک روز کاری رسیده اند. این بها حتی به 4.295 ین در یک گرم رسیده است.

بهای دلار جهانی با از سرگرفته شدن مبادلات بازارهای آسیایی بدون تغییر باقی ماند. این واحد پولی بر خلاف انتظار کارشناسان ، با اعلام عدم تغییر نرخ بهره بانکی تغییر چندانی نداشته است و حتی توانست آن مقداری را که برخلاف واحدهای پولی دیگر متضرر شده بوده است را جبران کرده و به شرایط مناسبی دست یابد.

لازم به ذکر است که بهای نفت خام آمریکا پس از اعلام بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره بانکی تا پایان سال 2014 که به منظور سرعت بخشیدن به رشد اقتصاد آمریکا نیز بوده است، با افزایش روبه رو شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  +    =  57