ادغام PayPal با پایانه‌های انجنیکو/راه‌اندازی مدل جدید پرداخت NFC توسط یک شرکت ایتالیایی

اخبار خارجی

شرکت انجنیکو سازنده پایانه‌های فروش، اعلام کرد که درصدد ادغام سیستم پرداخت خود با شرکت PayPal از طریق پایانه‌های فروش (POS) است. همچنین طبق گزارش NFC World، بزرگترین موسسه مالی ایتالیا Intesa Sanpaolo دوره آزمایشی تجاری پرداخت موبایلی NFC بر پایه سیم کارت را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  پی پال شاخه‌ای از شرکت eBay در کالیفرنیا، مشارکت چندگانه‌ای را برای ورود سیستم پرداخت آنلاین خود به پایانه‌های فروش فیزیکی شروع کرده است. به این منظور شرکت فرانسوی ingenico پلت‌فرم سری Unicapt 32 و نسل کاملا جدید آن Telium 2 را با PayPal  هماهنگ کرده است. با نصب گسترده دستگاه‌های ingenico در ایالات متحده، دستگاه‌ها قادر به پشتیبانی هر دو پلت‌فرم هستند. این ادغام به دارندگان دستگاه‌های سری i6xx، iSc250 و iSc350 امکان قبول پرداخت‌های مشتریان PayPal با استفاده از کارت و پرداخت با شماره موبایل و PIN را می‌دهد.

«تیری دنیس»، مدیرعامل شرکت ingenico در آمریکای شمالی در بیان این خبر گفت: «هدف ما، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه POS و ارایه دهنده خدمات، این است که پذیرندگان را به پلت‌فرمی امن و چند منظوره که قابلیت استفاده برای شیوه‌های گوناگون پرداخت را داشته باشد مجهز کنیم.»

PayPal در حال آزمایش سیستم پرداخت POS در تعداد محدودی از فروشگاه‌های Home Deport است. این POS به کاربران امکان می‌دهد تا کارت بکشند و حساب PayPal آن‌ها بدهکار شود. همچنین امکان پرداخت بدون حضور کارت را با قبول شماره تلفن کاربر و PIN می‌دهد.

راه‌اندازی مدل جدید پرداخت NFC توسط یک شرکت ایتالیایی

طبق گزارش NFC World، بزرگترین موسسه مالی ایتالیا Intesa Sanpaolo دوره آزمایشی تجاری پرداخت موبایلی NFC بر پایه سیم کارت را آغاز کرده است.

این سرویس که "Move and Pay" نامیده می‌شود در بین 600 عضو و مشتری Intesa Sanpaolo در میلان و تورین، همچنین بین دو موسسه دانشگاهی موسسه پلی تکنیک میلان و ISMB تورین آزمایش می‌شود.

با توجه به خبر NFC World، به هر شرکت کننده در این آزمایش یک سیم کارت Nocera، یک تلفن سامسونگ Wave 578 مجهز به NFC و یک کارت پیش پرداخت "Superflash" از Intesa داده شد. آن‌ها می‌ توانند پرداخت‌های موبایلی غیرتماسی در پایانه‌های فروش مستر کارد که مجهز به Pay Pass باشند، انجام دهند.

Intesa Sanpaolo با همکاری Setefi، تکنولوژی استفاده شده در مدل آزمایشی را توسعه دادند و مراحل ارایه سرویس موبایلی برای سیم کارت را به Noverca واگذار کردند.

درگاه راهکاریی برای تراکنش‌ بدون کارت

 1st Capital Bank، ارایه‌کننده خدمات مالی مستقر در آمریکا، قراردادی با شرکت First Data مجری تجارت الکترونیک و پردازش پرداخت، برای طراحی خدمات آنلاین بانکی امضا کرد.

 بر مبنای این مشارکت مشتریان 1st Capital Banking قادر خواهند بود با استفاده از خدمات بانکی First Data به عنوان پلت‌فرم آنلاین امور مالی خود را مدیریت کنند. خدمات بانکداری آنلاین که توسط First Data طراحی شده است ابزار مدیریت مالی را در اختیار دارندگان کارت قرار می‌دهد.

First Data برای پذیرندگان، موسسات مالی و مشتریان آن‌ها امکان پرداخت را با کارت‌های نقدی و اعتباری، کارت‌های هدیه، چک، تلفن همراه، آنلاین یا مقابل باجه فراهم می‌آورد.

اخیرا First Data درگاه جدیدی برای پرداخت آنلاین عرضه کرده که Global Gateway e4 نامیده می‌شود. این درگاه راهکاری برای تراکنش‌ بدون کارت فراهم می‌کند و طیف وسیعی از خدمات پرداخت را شامل می‌شود.

   ورود پرداخت‌های بدون تماس به بازار مالی آذربایجان توسط MasterCard

 کارت‌های پرداخت غیرتماسی از سال 2012 توسطMasterCard  وارد بازار مالی آذربایجان می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری MasterCard ،abc.az در حال مذاکره با بانک مرکزی آذربایجان و همچنین بانک‌های خصوصی این کشور برای اجرای پروژه‌های پرداخت‌های بدون پول و معرفی‌ کارت‌های بدون تماس در پرداخت‌ها برای برنامه‌های کاربردی در صنایع حمل و نقل، غذا و سرگرمی است.

Hakan Acar مدیر منطقه‌ آذربایجان MasterCard بیان کرد: «این کارت‌ها شما را قادر می‌سازد در 5/. ثانیه پرداخت را انجام دهید که این امر از تشکیل  صف‌های طولانی برای پرداخت در هر یک از موارد فوق جلوگیری می‌کند.»

Acar افزود: «سال آینده با همکاری بانک‌های آذربایجانی به معرفی کارت‌های جدید می‌پردازیم که پاداش‌های اضافی برای مصرف‌کنندگان برای پرداخت الکترونیک هزینه کالا و خدمات فراهم می‌کند».
 منبع: روابط عمومی ایران کیش

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  47  =