هواشناسی: موج جدید بارش برف و باران و سرمای شدید از یکشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آغاز مجدد بارش برف و باران در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر و اختلال تردد در حداقل 21 استان کشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی گفت: بر این اساس سامانه بارشی که روز جمعه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و برخی مناطق مرکز فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق شد تا اواخر جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به این که تا روز دوشنبه در برخی نقاط جنوب شرق و شرق در بعضی ساعات وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد افزود: از اواخر جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور ابتدا در غرب و شمال غرب بارش برف و باران شروع شده و بتدریج گستره بارش‌ها به جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور نیز می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواسط روز یکشنبه بتدریج بارش‌ها به نوار شمالی کشور محدود خواهد شد و در این روز با نفوذ جریانات شمالی بارش‌ها در سواحل شمالی کشور تشدید شده و دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس خواهد داشت. همچنین تا دوشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج می‌باشد.

وی به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس در روز شنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق خوزستان و با شدت کمتر در استان‌های البرز، تهران و شمال سمنان به سبب بارش برف در مناطق سردسیر اختلال در تردد جاده‌ای و به سبب بارش باران در مناطق گرمسیر آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روز یکشنبه نیز بارش برف در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و با شدت کمتردر شمال استانهای سمنان، تهران و البرز سبب اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: بر این اساس در روز شنبه آسمان تهران بتدریج ابری گاهی با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت ابری با بارش باران و برف گاهی وزش باد در بعدازظهر کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با حدود 4 درجه کاهش به 1- و 9 خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  66  =