جمع‌بندی نهایی پرونده ‌اشتغال ۲.۵ میلیونی

شناسایی 327 رشته جدید خانگی

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: وزارت بهداشت در خصوص اشتغالی که منجر به تولید مواد غذایی در منازل بشود توجهات ویژه ای را داشته است، گفت: اینکه تولید مواد غذایی باید در مکان های خاص و با شرایط مناسب خود تدارک شود، بحث هایی وجود داشته است.

وی با اعلام اینکه در ابتدا 214 رشته برای مشاغل خانگی از سوی دستگاه ها و بخش های مختلف معرفی شده بود، از اضافه شدن 113 رشته جدید دیگر به پرونده مشاغل خانگی خبر داد و گفت: بیشترین گرایش ها در مباحث IT، صنایع دستی، قالیبافی و مشاغلی از این دست بوده است.

فروزان مهر با تاکید بر اینکه قانون مشاغل خانگی سطوح مختلف فعالیتی را مشخص کرده است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به هر یک از مشاغل طبق برنامه ریزی و دستورالعمل ها است.

افزایش سقف تسهیلات به 5میلیون تومان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق تلاش های صورت گرفته در ماده 12 بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی، رقم مشاغل خانگی از 1 میلیون تومان به سقف 5 میلیون تومان افزایش دادیم، افزود: با این حال سرانه ای که توزیع شد در حد همان 3 میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: بحث اصلی ما در پرونده مشاغل خانگی پرداختن به خوشه سازی ها و ایجاد تعاونی ها و اتحادیه های پشتیبان است. البته محدویت هایی در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه وجود داشت که اعلام شد بانک ها از طریق منابع عادی می تواند از مشاغل پشتیبان حمایت کند.

…………………….

گفتگو از علی احمدقاسمی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  6