سهام شاپرک بین بانکها توزیع شد/ ۱۱ بانک بیش از یک میلیون سهم دارا شدند

برگزاری اولین جلسه رسمی شرکت شاپرک با میزبانی شرکت ملی انفورماتیک:

اولین جلسه رسمی شرکت شاپرک با میزبانی شرکت ملی انفورماتیک و با حضور مدیرعامل شرکت شاپرک و نمایندگان 22 بانک کشور با موضوع چگونگی توزیع سهام شرکت شاپرک میان بانکها در ساعت 14 تا 16 روز یکشنبه 14 اسفندماه در سالن آیینه هتل هما برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  علیرضا عیدی مراد مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک  نحوه تعیین میزان سهام هر بانک و چگونگی تقسیم بندی میزان مشارکت هر بانک را ترسیم کرد.

بر اساس گفته وی با توجه به عوامل بالغ بر 20 فاکتور از جمله تعداد شعب، تعداد  خودپرداز، تعداد پایانه فروشگاهی همچنین با نگاه کلی به صندوق مشاء بانکها سهام شاپرک بین بانکها تسهیم شده است.

بنابراین گزارش از 100 درصد سهام این شرکت 61 درصد بین بانکها توزیع شده که با توجه به مدل طراحی شده بانکهایی که بیشترین سهام را در شاپرک دارا هستند عبارتند از بانک ملت با  13 درصد سهام ، بانک ملی حدود 12.5 درصد  ، بانک صادرات 9 درصد، بانک پارسیان 6 درصد و  بانک تجارت 3 درصد در همین حال  در مجموع   11 بانک از جمله بانکهای مورد اشاره و همچنین سامان، اقتصاد نوین ، پاسارگاد و سپه … بیش از یک ملیون سهم  را به خود اختصاص داده اند.

همچنین از بانکها خواسته شد تا ظرف دو هفته آینده سهم سرمایه آورده خود را به حساب تعیین شده واریز نمایند.

این گزارش حاکی است 39 درصد سهام باقی مانده شاپرک قرار است به صورت ذخیره باقی مانده و به بانکهایی که به جمع بانکها اضافه می شوند توزیع شود.

بنابراین گزارش در این نشست که نمایندگان سرمایه گذاری بانکها حضور داشتند  ابتدا سامان قطبی مدیر عامل شرکت شاپرک درباره چگونگی  ساختار سازمانی، کارهای انجام شده و مدل کسب و کار شرکت شاپرک گزارشی ارائه کرد و همچنین در باره نحوه ارتباط و اتصال شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) به سوئیچ شاپرک توضیحاتی ارائه شد.

در پایان نیز به سوالات مطروحه از طرف بانک ها پاسخ داده شد. در این جلسه سعی شد رسالت و ماموریت شرکت شاپرک با بیان روشنی ترسیم شده تا بدین وسیله  دغدغه بانک ها در این زمینه مرتفع و مشارکت آنها در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک کارت بیش از پیش افزایش یابد.

کارشناسان اعتقاد دارند مدل نهایی شاپرک هم از نظر سهام و هم کسب و کار اگر چه هنوز با نواقصی همراه است اما از معدل عملیاتی  مطلوبی برخوردار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مجید می گوید

    بعضی وقتها فکر می کنم چقدر راحت با حمایت دولت می شود یک شرکت ایجاد کرد بعد با ایجاد انحصار و رانت آن شرکت را به اوج رساند و بعد از آن بگوییم چقدر مدیریت مان خوب بود. حال آنکه شرکتهای دیگر دولتی و خصوصی هستند که در حال ورشکستگی می باشند و کسی به دادشان نمی رسدو…

  2. عباس می گوید

    بانک صادرات که در تمام این فاکتور هایی که گفتند اوله تعداد شعبه دستگاه ATM و POS بعد 9 در صد سهمش میشه

  3. کارشناس پوز می گوید

    سلام در جواب این دوست عزیز که گفته چرا سهام صادرات کمه باید گفت بانک ملت هم از نظر مبلغ تراکنش خیلی بالاست نسبت به رغبا هم تعداد تراکنش که سهمش 13درصد صادرات همون 9درصد براش کافیه به نظر بنده.http://www.mellatpos.blogfa.com/

  4. ناشناس می گوید

    در پاسخ آقاي عباس بايد گفت كه ملاك ميزان سهم بانكها داشتن ATM نبوده است بلكه علاوه بر POS ميزان و تعداد تراكنش كارتخوانها و نيز تعداد كارتهاي صادره نيز ملاك بوده است كه در اين رابطه بانك صادرات آمار بالايي نسبت به دو بانك ملت و ملي ندارد.

  5. Mohammad می گوید

    osoolan in kar gheire ghanooni ast. chon khadamat yek sherkate sahami aam ast va nemitavan meghdari az daramade aan ri az sherkat khadamat joda kard va beh yek sherkate jadid ba sahamdarane jadid montaghel kard. yani sahamdaran sherkate khadamt kamtar sood khahand gereft va bazresi boors bayad beh in mozoo residegi konand.

ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4