تلاش کنگره آمریکا برای تحریم بانک‌های ایرانی حاضر در سوئیفت

آسوشیتدپرس اعلام کرد کنگره آمریکا در تلاش است تا قوانینی تصویب کند که بر اساس آن کلیه بانک‌ها و موسسه‌های ایرانی حاضر در سوئیفت تحت تحریم‌های این کشور قرار گیرند.این قوانین موسسه‌های مالی خارجی متعلق به دولت شامل بانک‌های مرکزی خارجی که تجارت غیرنفتی با ایران دارند را تحریم‌ خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از آسوشیتدپرس کنگره آمریکا در تلاش است تا قوانینی برای اعمال تحریم‌هایی بر تمام بانک‌های ایران که در سوئیفت حضور دارند تصویب کند تا بتواند دولت اوباما را مجبور کند به اقتصاد ایران فشار بیشتری وارد کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مشاور کنگره آمریکا گفت: کاخ سفید و سناتورهای قانون‌گذار به زودی قوانینی را اعلام خواهند کرد که به موجب آن اوباما مجبور می‌شود تحریم‌ها را به همه بانک‌های ایرانی گسترش دهد. بیش از 20 بانک ایران از جمله بانک مرکزی قدرتمند این کشور به همراه تمام بانک‌های بزرگ دولتی آن در حال حاضر تحت تحریم‌های قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند اما موسسه‌های ایرانی متعددی هنوز توانایی انجام تجارت در سراسر جهان را دارند.

این مشاور افزود: همچنین این قوانین موسسه‌های مالی خارجی متعلق به دولت شامل  بانک‌های مرکزی خارجی که تجارت غیرنفتی با ایران دارند را تحریم‌ خواهد کرد.

بر اساس قانون کنونی آمریکا، موسساتی که از اواخر ماه ژوئن خریدهای نفتی خود را از ایران انجام دهند، تحریم می شوند.

بر اساس این گزارش، این قانون سعی دارد تا شکاف‌هایی که در تحریم‌ها وجود دارد را پر کند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی محرمانه تایید کردند که مطمئن نیستند فشارهای اقتصادی منجر شود ایران دستیابی به انرژی هسته‌ای را رها کند. ایران تاکید می‌کند که به دنبال ساختن بمب نیست و برنامه هسته‌ای آن برای اهداف صلح‌آمیز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  17  =