بی عدالتی اجتماعی تاثیر منفی بر رشد اقتصادی آسیا خواهد داشت

هشداربانک توسعه آسیا

بانک توسعه آسیا در تازه ترین گزارش خود نسبت به افزایش شکاف در آمدی در کشورهای آسیایی هشدار داد و اعلام کرد بی عدالتی اجتماعی تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی آسیا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، راجات ناگ، رییس بانک توسعه آسیا تاکید کرد: بی توجهی مقام های ارشد و سیاستگذاران اقتصادی کشورهای آسیایی نسبت به این مساله موجب شده است تا سطح رضایت عمومی در برخی کشورهای آسیای نسبت به وضعیت اقتصادی و مالی کاهش یابد .

بر این اساس برخی کشورهای آسیایی با اجرای سیاست های پوپولیستی مثل اعطای یارانه سوخت و پرداخت های نقدی به مردم قصد دارند مقبولیت و محبوبیت خود را حفظ کنند ولی این مساله در بلند مدت موجب بی ثباتی مالی این کشورها خواهد شد .

وی تصریح کرد: افزایش بی عدالتی اجتماعی و شکاف درآمدی نیز در بلند مدت هزینه های اقتصادی و سیاسی زیادی برای جوامع آسیایی خواهد داشت . نشست آتی بانک توسعه آسیا قرار است دوم تا پنجم می در شهر مانیل فیلیپین برگزار شود .

رییس بانک توسعه آسیا افزود: کشورهای آسیایی باید به جای پرداخت یارانه سوخت و پرداخت های نقدی به مردم ، منابع مالی خود را در زیر ساخت های اقتصادی مثل پروژه های بهداشت و سلامت عمومی آموزش و منابع انسانی سرمایه گذاری کنند .

وی افزود با وجود رشد سریع اقتصادی آسیا در سال های اخیر این مساله موجب افزایش شکاف درآمدی شده و تاثیر منفی زیادی بر تلاش های صورت گرفته بر کاهش فقر در این کشورها داشته است .

بر اساس آمارهای بانک توسعه آسیا ضریب جینی در کشورهای آسیایی در بیست سال گذشته از 0.33 به بیش از 0.46 رسیده است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8