از صرافی های غیرمجاز ارز نخرید

بانک مرکزی:

مدیرکل نظارت بر بانک ها و صرافی های بانک مرکزی گفت: اگر مردم از صرافی های غیرمجاز و دلال ها ارز خریداری کنند هیچ تضمینی برای تقلبی نبودن ارز آنها و پیگیری بانک مرکزی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ابراهیم درویشی مدیرکل نظارت بر بانک ها و صرافی های بانک مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان باید ارز خود را از صرافی های مجاز خریداری کنند چون این صرافی ها به سامانه سنا بانک مرکزی متصل هستند و در صورت دریافت ارز تقلبی توسط شهروندان به وسیله بانک مرکزی این اقدام پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از نیروی انتظامی خواستیم که جلوی کار دلال ها گرفته شود و نامه ای را نیز به نیروی انتظامی ارائه دادیم تا جلوی کار صرافی های غیرمجاز گرفته شود.

درویشی با بیان اینکه 620 صرافی مجاز در سراسر کشور در حال فعالیت هستند گفت: کلیه خرید و فروش ارز در سامانه سنای بانک مرکزی ثبت می شود.

وی در خصوص اختلاف قیمت ارز آزاد و دولتی در بازار گفت: دولت برای جلوگیری از سفته بازی و از بین بردن نوسانات موجود در بازار تصمیم گرفت که تا ارز مسافرتی را برای یک بار در سال و ارز دانجشویی و ارز بیماری های خاص و ارز بازرگانان را در اولویت قرار دهند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی ادامه داد: افرادی که قصد دارند چند بار در سال به مسافرت اروپا بروند لزومی ندارد که ارز خود را به صورت دولتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: کانونی در بانک ها به وجود آمده تا نرخ ارز را به صورت روزانه اعلام کند و مردم موظفند تا ارز خود را به قیمت اعلام شده از صرافی های مجاز خریداری کرده که این خرید ارز با یک درصد کارمزد در سیستم سنای بانک مرکزی ثبت خواهد شد.

وی درباره ارائه مجوز به صرافی ها گفت: هر صرافی که تا به حال مراجعه کرده مجوز خود را دریافت کرده و این ارائه مجوز با توجه به موقعیت اقتصادی، صنعتی، توریستی بودن و ظرفیت جامعه به صراف ها اعطا خواهد شد.

* تشدید نظارت بر بانک ها در سال جدید

ابراهیم درویشی درباره نظارت بر بانک ها در سال جدید گفت: در کشور 30 هزار شعبه وجود دارد که ما نمی توانیم جلوی تخلفات همه آنها را بگیریم.

وی ادامه داد: اگر بگوییم هیچ تخلفی وجود ندارد درست نیست چون اگر ما بهترین میوه را هم خریداری کنیم حتما یک مقدار ضایعات در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک های ما از سالم ترین بانک ها هستند گفت: اگر بانک های ما با بانک های اروپایی مقایسه شود معلوم می شود افرادی که دائما با پول کار می کنند حتما دچار تخلف هم خواهند شد.

وی در خصوص افزایش شعب بانک ها گفت: فعلا افزایش شعب بانک ها در دستور کار قرار ندارد تا کنترل های داخلی افزایش یافته و به یک نقطه مطلوب برسد.

درویشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 نفر در بانک ها به طور غیرمحسوس در حال بازرسی هستند.

* بانک تات تخلف نکرده است

مدیرکل نظارت بر بانک های مرکزی گفت:‌ بانک تات لغو مجوز نشده و در حال حاضر قرار است با دو موسسه دیگر ادغام شود.

وی افزود: هر وقت این ادغام تکمیل شد خبرهای مربوط به آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  −  12  =