ممنوعیت نصب دکل های موبایل در مجاورت مهدهای کودک

عضو انجمن حفاظت در برابر اشعه ایرانیان از تدوین ضوابطی خبر داد که براساس آن نصب دکل های تلفن همراه در نزدیکی اماکنی خاص همچون مهدکودکها ممنوع شود و گفت: باید بررسیهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

دلنواز فرودین در گفتگو با مهر با اشاره به هشدار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای نصب آنتهای موبایل در مجاورت مدارس و مهدهای کودک ها اظهار داشت: هم اکنون پروژه ای در دست انجام است که براساس آن ضوابط نصب دکل های BTS در اماکن خاص مانند مهدهای کودک تدوین و به اپراتورهای موبایل ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: گزارشی مبنی بر مضر بودن آنتن های BTS اعلام نشده است و براین اساس اگر بخواهیم بگوییم در مجاورت مهدهای کودک و یا مدارس این آنتن ها نصب نشود ممکن است این شائبه به وجود بیاید که این آنتنها مضر هستند و نگرانی در میان مردم ایجاد شود؛ بنابراین این موضوع کاملا نیازمند یک کارشناسی از سوی دستگاههای مرتبط است تا نتایج آن به صورت عمومی اعلام شود.

عضو انجمن حفاظت در برابر اشعه ایرانیان خاطرنشان کرد: ما وجود خطر در زمینه تشعشعات غیریونساز را نفی نمی کنیم بلکه معتقدیم که باید استانداردهای موردنیاز رعایت شود تا مردم در خطر نباشند. براین اساس نظارت بر عملکرد اپراتورهای موبایل باید مستمر باشد حتی با وجودی که دوسال پیش سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که تاکنون هیچ موردی مبنی بر مضر بودن آنتنهای موبایل مشاهده نشده است اما نظارتها قطع نشده و همچنان ادامه دارد و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

فرودین افزود: قطعا ما یافته های جدیدمان را به آن یافته های قبلی اضافه می کنیم و هر زمان که براساس یافته های جدید نیاز باشد مقررات جدیدی تدوین شود به طور قطع از سوی دستگاه مربوطه اتفاق می افتد.

چندی پیش رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر لزوم حفاظت مردم در برابر پرتوها بر احتمال خطرات ناشی از تابش امواج الکترومغناطیس موبایل و نصب آنتنهای BTS در مجاورت مدارس و مهدهای کودک هشدار داد و گفت: اطلاعات تمامی مدارس را در زمینه مجاورت آنتن های موبایل و نصب آن در این عملکرد به طور کامل در اختیار داریم و هرچند هیچ مستندی مبنی بر عوارض ناشی از این تشعشعات گزارش نشده اما این آنتن های موبایل نباید در مجاورت مهد کودک ها و بدون حریم نصب شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2