تشریح اولویت های بانک سپه درسال ۹۱

رئیس اداره کل تسهیلات بانک سپه با تبیین سیاست ها و ضوابط اعتباری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت : پرداخت تسهیلات و حمایت از بخشهای مولد و استراتژیک از اولویت های اول بانک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سامان در تشریح عوامل تأثیرگذار بر تخصیص منابع گفت: مهم ترین معیارهای موثر در تخصیص منابع در سال جاری که در تدوین سیاست ها و ضوابط اعتباری سال 1391 نمود پیدا کرده شامل پیام مقام معظم رهبری و سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قانون برنامه پنجم توسعه و لایحه بودجه سالانه ، سیاس تهای کلان اقتصادی دولت و وضع بازار پول و سرمایه کشور است.

 سامان در تشریح رویکردهای اعتباری بانک اظهار داشت: اولویت در انجام تعهدات مربوط به تسهیلات تکلیفی، حمایت از بخش های مولد و پویای اقتصاد، ورود به طرح های سرمایه گذاری بزرگ و شاخص به عنوان یک بانک دولتی، تعامل با سایرسازمان ها و نهادهای دولتی برای بهره گیری از ظرفیت بانک دولتی، ورود به عرصه های استراتژیک و سودآور نظیر بخش نفت و گاز و پتروشیمی و بهره گیری ازمزیت های نسبی این صنایع در کشور مورد توجه ماست.

وی اظهار داشت : حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی فعال به عنوان مشتریان با سابقه خوب اعتباری، حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی بحران زده، بهره گیری بیشتر از ابزارهای تعهدی نظیر گشایش اعتبار اسنادی و ضمانتنامه، حرکت به سمت افزایش انضباط اعتباری در سطح مناطق و شعب ممتاز با هدف مدیریت بهینه منابع و مصارف، تسهیل در فرآیند وصول مطالبات غیرجاری و… از جمله اولویت های بانک در بخش اعتباری است.

وی همچنین به فعالیتها و اقدامات اداره کل تسهیلات در سال 1390 اشاره کرد و افزود: بازنگری و اصلاح بخشنامه اعتبارات، قرارداد عاملیت تامین مالی پروژه های شرکت ملی نفت ایران به مبلغ 2 میلیارد دلار، تدوین بخشنامه مربوط به اصلاح بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی در بهمن ماه ، قرارداد عاملیت بانک با صندوق توسعه بخش کشاورزی و وصول 8500 میلیارد ریال در پایان سال 1390 ، تدوین بخشنامه های اعتباری براساس نامه های بانک مرکزی و سایر ستادهای ذیربط در خصوص تعیین ارزش دارایی های معرفی شده، نهایی کردن قرارداد مشاوره عرضه، عاملیت عرضه ، تعهد خرید در عرضه اولیه و بازگردانی گواهی های قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت بین بانک سپه،شرکت ملی نفت ایران و تامین سرمایه امید و… بخشی از اقدامات است.

 سامان فعالیتها و اقدامات انجام شده اداره کل بررسی طرحها و نظارت در سال 1390 را در 5 بخش کلی بررسی اقتصادی، فنی و مالی ارزی –ریالی، نظارت بر پرداخت تسهیلات، ارزیابی ماشین آلات، بررسی و تصویب انتشار اوراق مشارکت و تعهدات ناشی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادها مورد بررسی قرار داد.

وی در تشریح بررسی اقتصادی، فنی و مالی ارزی- ریالی گفت: در طرح های فاینانس 20 طرح در بخش های پتروشیمی و فولاد معرفی شدکه از این طرح ها طرح در بخش پتروشیمی بالغ بر یک میلیارد و 891 میلیون دلار مورد تصویب قرار گرفت.

در مشارکت سندیکایی، 7 طرح پتروشیمی بالغ بر دو میلیارد 12 میلیون دلار و یک طرح نیز در بخش فولاد به مبلغ 132 میلیون دلار به تصویب رسیده است.
رئیس اداره کل تسهیلات در خصوص طرحهای مصوب از محل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: 54 طرح برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک معرفی شد که 9 طرح به مبلغ 2 میلیارد و 475 میلیون دلار پذیرش شده و 3 طرح در بخش پتروشیمی به مبلغ یک میلیارد و 380 میلیون دلار به تصویب رسید.

وی در باره طرح های مصوب در بخش ریالی به تصویب 51 طرح به مبلغ بیش از 2006 میلیارد ریال و در بخش تسهیلات اعطایی به بافت های فرسوده، به انعقاد قراردداد برای احداث 25308 واحد مسکونی وپرداخت مبلغ 2876 میلیارد ریال در این زمینه اشاره کرد.
 سامان به فعالیتها و اقدامات انجام شده اداره کل پیگیری و وصول مطالبات در سال 1390 اشاره کرد و گفت: نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطایی از 19 درصد به 15 درصد رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1