بازرسی های سیستم بانکی تشدید می شود/ عملیات بانکی الکترونیکی و بسیار پیچیده شده است

بهمني خبر داد:

رییس کل بانک مرکزی گفت: برای کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد بانک ها به ازای هر پنج واحد بانکی یک بازرس خواهیم داشت که بر این اساس میزان بازرسی ها تشدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازایرنا،محمود بهمنی با بیان این که بانک ها و موسسات اعتباری باید بازرسان خود را متناسب با واحدها افزایش دهند، افزود: علاوه بر این باید حسابرسی داخلی را نیز در بانک ها افزایش داد.

وی با تاکید بر این که، کنترل های داخلی در سیستم بانکی را باید تقویت کرد، اظهار داشت: در نهایت حسابرسی های میان دوره ای نیز انجام می شود تا بانک مرکزی بتواند از طریق گزارش گیری حسابرسی شده بانک ها و موسسات را در طول سال کنترل کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی نیز به طور تصادفی به واحدهای بانکی مراجعه و اشکالات را بررسی می کند.

بهمنی با بیان آن که سیستم بانکداری به دلیل گسترده تر شدن عملیات الکترونیکی هر روز پیچیده تر می شود، اظهار داشت: در گذشته با بررسی های ساده می توانستیم تمام مسایل بانکی را تشخیص دهیم، اما هم اکنون عملیات بانکی الکترونیکی و بسیار پیچیده شده است.

وی تصریح کرد: بنا بر این باید کیفیت بازرسی ها را در واحدها افزایش دهیم تا بتوانیم با این پیچیدگی ها و سختی شرایطی که بر اثر این پیچیدگی ها رخ داده است مقابله کنیم.

رییس کل بانک مرکزی درباره ایران چک ها نیز گفت: هم اکنون 65 درصد نیاز نظام مالی کشور از طریق این چک پول ها بر طرف می شود.

وی با اشاره به این که 54 درصد حجم اسکناس های در گردش، چک های 50 هزار تومانی است ادامه داد: بانک مرکزی معادل این چک ها پول را بلوکه می کند و بنا بر این حجم پول تفاوتی نمی کند.

بهمنی اظهار داشت: برای یک برگ چک پول و اسکناس 48 تا 52 تومان هزینه می شود و اگر به جای یک چک 50 هزار تومانی 50 تا اسکناس هزار تومانی چاپ شود هزینه هنگفتنی باید پرداخت کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این شمردن ایران چک برای تحویل داران بانک ها بسیار آسان تر بوده و هزینه امحا نیز کمتر است.

وی با بیان آن که مرکب 'یووی'‌ و نخ حرارتی داخل اسکناس از طریق واردات تامین می شود، ‌اظهار داشت: سرانه اسکناس در ایران 118 است و این میزان در دنیا بسیار بالا است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  53  =