درگاههای توزیع اینترنت بین الملل افزایش یافت

دو درگاه توزیع اینترنت بین الملل در شهرهای تبریز و شیراز به شبکه توزیع اینترنت کشور افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با افزوده شدن دو درگاه توزیع اینترنت بین الملل، اینترنت مورد نیاز کاربران در جنوب کشور از درگاه شیراز و منطقه غرب کشور از درگاه تبریز قابل توزیع خواهد بود.

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که با الگوی توزیع جدیدی که در شبکه توزیع اینترنت صورت گرفته، علاوه بر افزایش ظرفیت شبکه، سرعت دسترسی به اینترنت و نیز کیفیت ارتباطات اینترنتی برای کاربران افزایش خواهد یافت.

در همین حال و براساس نیاز به درگاههای بین المللی اینترنت در نقاط مرزی کشور، شمار درگاههای بین المللی زیرساخت ارتباطی باید تا پایان برنامه 5 ساله پنجم توسعه به 30 نقطه برسد. دراین راستا ایستگاه فیبرنوری نوردوز ( آذربایجان شرقی )، سال گذشته نصب و به بهره برداری رسیده است و با توجه به تهیه زمین و انتخاب پیمانکار، نقاط مرزی چاه گز در استان خراسان رضوی، میل 78 دراستان خراسان جنوبی، مگ سوخته در سیستان و بلوچستان و درپهن و کهورستان دونقطه جدا در استان هرمزگان تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین بازسازی ایستگاههای میرجاوه، جلفا، آستارا و پیرانشهر نیز در این راستا در حال انجام است و زمین مورد نیاز پروژه های ایستگاههای فیبرنوری بازرگان، قصرشیرین، اسپکه و گل مورتی نیز شناسایی و در مرحله خرید و تملک است که تا پایان سال این بخش نیز در جهت افزایش تعداد ایستگاههای ارتباطی انجام می شود.

هم اکنون ارتباطات بین الملل ایران از طریق 20 درگاه بین المللی تامین و برقرار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  7