تلاش محققان برای بررسی اطلاع ذهن از حوادث آینده

محققان دانشگاه نورث وسترن اظهار داشتند که اطلاع از حوادث پیش از وقوع ممکن است به واقع وجود داشته باشد.

برای مثال محققان مورد یک کارگر را توضیح می دهند که در محل کارش بازی ویدئویی انجام می دهد، درحالی که هدفون در گوشهایش گذاشته و ممکن است بتواند دستگاه را پیش از آنکه رئیسش وی را در حال بازی ببیند، خاموش کرده و به محل کار خود بازگردد اما وی در حقیقت نمی تواند بشنود که چه زمانی رئیس بالای سر وی ایستاده است.

موسبریج اظهار داشت: تحلیلهای ما نشان می دهد که اگر به بدن خود حساس و دقیق باشیم می توانیم این تغییرات درحال وقوع را بین دو تا ده ثانیه تشخیص دهیم و این کارگر می تواند بازی ویدئویی را پیش از رسیدن رئیس خود خاموش کرده و به محل کارش بازگردد. اگر این حساسیت ایجاد شود می توانیم این صفحه گسترده را در ذهن خود باز کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد می توانید پیش از رسیدن رئیس به اتاق بازی ویدئویی را خاموش کنید.

به رقم نتایج این تحقق موسبریج و همکارانش اظهار داشتند که هنوز هم 100 درصد اطمینان ندارد که افراد به واقع آینده را احساس می کنند.

وی افزود: دوست دارم این پدیده را فعالیت نامعمول رخدادهای درحال وقوع بنامم. برخی دانشمندان استدلال می کنند که این پدیده غیر معمول است، چرا که ما نمی توانیم آن را با درک و دانش امروز توضیح دهیم. اگرچه توضیحات مربوط به نتایج کوانتوم بیولوژیکی می تواند به صورت بالقوه معنا دار باشد.

این محقق تصریح کرد: از سوی دیگر این پدیده درحال وقوع است چرا که به نظر می رسد تغییرات فیزیولوژیکی آینده را در پاسخ به یک رویداد مهم بدون داشتن سرنخ پیشگویی می کند و در نهایت این پدیده یک فعالیت است چرا که دربرگیرنده تغییراتی در سیستمهای قلبی – ریوی، پوست و سیستم عصبی است.

نتایج این تحقیق در مجله مرزهای علم ادراک منتشر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  19  =