راه حل بانکها برای استفاده بیشتر از شعبات فیزیکی

برخی بانکها روی شرایطی سرمایه گذاری می کنند که ناشی از رویگردانی مشتریانشان از خدمات آنلاین است و به همین منظور هزینه های کلانی صرف خرید شعبه فیزیکی می کنند.آنها امید دارند که خروجی های جدید مردم را به استفاده از محصولات جدید تشویق کنند و البته میزان سپرده حسابها نیز بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اگر به دهه 1990 میلادی برگردیم می بینیم که بانکها هنوز هم خارج از در شعبات خود  به دنبال مشتریان هستند.

در  حرکتی برای کاهش هزینه ها آنها فعالیتهای شعبه را به دستگاههای خودپرداز واگذار کردند و شعبه ها تعطیل شدند.

مردم ابتدا از این وضعیت ناراضی بودند اما به آن عادت کردند  ولی به نظر میرسد مشتریان اکنون از استفاده خدمات آنلاین بانکی لذت می برند.

با این وجود  برخی بانکها  روی شرایطی سرمایه گذاری می کنند که ناشی از رویگردانی مشتریانشان از خدمات آنلاین است و به همین منظور هزینه های کلانی صرف خرید شعبه فیزیکی می کنند.

آنها امید دارند که خروجی های جدید مردم را به استفاده از محصولات جدید تشویق کنند و البته میزان سپرده حسابها نیز بیشتر شود.

به عنوان مثال CUA بزرگترین اتحادیه اعتباری  استرالیا  یک کانسپت شعبه  در بریسبن افتتاح کرده است.  در این شعبه مشتریان می توانند قهوه بنوشند و عکسهایشان را پرینت بگیرند و به دیواری حاوی 1200 عکس بچسبانند.

مالک این موسسه با 71 شعبه مشتریان هستند بنابراین قوانین آن با بانکهای بزرگتر که سهامدار دارند، تفاوت می کند.

دارین نورتی که مسئول بخش توزیع  بانک CUA در بریسبن است  میگوید: بخشی از دلیل این تغییرات بازخورد مشتریان بود. شعبات خسته کننده یا استریل بودند و مشتریان خواهان احساسی تازه بودند. همیشه باید خود را با شرای وفق داد.

 اومعتقداست که شعبات تازه مشتریان نوینی برای بانک فراهم کرده است اما تاکید می کند شعبات درمان کامل و شاملی محسوب نمی شوند ونباید از پیشرفتهای فناوری غافل بود.

تحقیق اخیر موسسه کردیت سوییس نشان میدهد فرایندهای نقل و انتقال  در شعبات بانک سالانه 5 درصد کاسته می شود و از سوی دیگر میزان استفاده مردم از بانکداری الکترونیک بیشتری میشود.

مارک هند مدیر  توزیع خدمات کلی در ANZ استرالیا می گوید:  مشتریان تقریبا هر روز از تلفنهای هوشمند استفاده می کنند، هرهفته از خدمات اینترنت بانکینگ بهره می برند و هر روز کمتر از قبل به شعبات فیزیکی مراجعه می کنند.

منبع :www.couriermail.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  9