بانکهای آمریکایی بار دیگر معرض حمله قرار گرفتند

باب ویلیامز اهل انگوود یکی از هزاران مشتری بانک PNC است که از خدمات بانکداری آنلاین این موسسه بسیار رضایت داشت. البته این اواخر وضعیت تغییر کرد.تعداد زیادی از بانکهای بزرگ آمریکایی از جمله PNC شاهد حجم زیادی از ترافیک اینترنتی بودند و این امر سبب شده بود مشتریان قانونی نتوانند به راحتی از وب سایت بانک استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جون دلانو  سر دبیر  KDKA money   هنگامیکه  ویلیامز قصد داشت وارد وب سایت  بانک شود پرسید : چه اتفاقی افتاده است؟

 او گفت: پنجره ای باز شده است که در آن نوشته شده  نمی توان وب سایت بانک را باز کرد.

 بنابراین او نمی توانست  وارد صفحه اصلی بانک شود و از حساب بانکی خود استفاده کند.

 هایدی بارتولومو  نیز 2 روز متوالی نتوانست وارد وب سایت PNC’ شود و  هنگامیکه وارد سایت شد، نمی توانست از آن خارج شود.

  بارتولومو می گوید: هنگامیکه به وب سایت بانک نیاز داریم  باید بتوانیم به اطلاعاتمان دسترسی داشته باشیم اما تصور می کنم  مشکل حادی اتفاق افتاده است که نمی توانیم این کار را انجام بدهیم.

  PNC  اعلام کرده است هیچ مشکلی  درباره اینترنت یا امنیت سایبری سیستمهایش وجود ندارد.  اینها مشکلات داخلی  سیستمهای PNC هستند.

تعداد زیادی از بانکهای  بزرگ آمریکایی  از جمله PNC شاهد حجم زیادی از ترافیک اینترنتی بودند و این امر سبب شده بود  مشتریان  قانونی نتوانند به راحتی از وب سایت بانک استفاده کنند.

 بانک تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است اما سپتامبر گذشته   جیم رو مدیر ارشد بانک PNC در  یکی از برنامه های خبری شبکه سی ان بی سی  اعلام کرد بانک مورد حمله سایبری قرار گرفته بوده است.

 رور در آن زمان گفت:  38 ساعت   وب سایتهای ما 38 ساعت تحت حمله مدام   هکرها بودند  . ااین مدت زمان  نسبت به مدت زمان حمله به بانکهای دیگر بیشتر بود. آنها وارد سایت ما شدند .  این روند  فرایندهای بانکی  ما را کندتر کرد.

 PNC یکی از 9 بانک بزرگی بود که احتمالا هدف حمله  مبارزان سایبری القسم قرار گرفته بود. این گروه   از یک ویدئوی ضد اسلام در یوتوب خشمگین شدند آنها با ورود مکرر به وب سایت بانک سبب شدند ترافیک اینترنت زیاد شود و مشتریان نتوانند وارد وب سایت PNC شود.

این امر درست یک هفته پس از آن  اتفاق افتاد که مجموعه مالی  سیتی گروپ نیز  دچار مشکلات  وسیعی شد.  روز بعد از این حملات در چهارم ژانویه  PNC نیز مجبور شد  درباره حملات اینترنتی به مشتریانش هشدار دهد.

 این امر بار دیگر  نشان داد بانکهای آمریکایی در ماههای اخیر با  حملات سایبری متعددی دست و پنجه نرم کرده اند.
 
  بسیاری ازکارشناسان معتقدند اگر PNC به سرعت این مشکل را برطرف نکند مشتریانش را از دست خواهد داد.

منبع: pittsburgh.cbslocal.com
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2