ایجاد تنوع خدمات بانکی در بانک ملی/ افزایش سرمايه بانک به ۱۰۵ هزار ميليارد ريال تا پایان سال/عملکرد شعب اصلی بانک ملی

فرشاد حیدری خبر داد:

مديرعامل بانک ملی ایران گفت: با مديريت صحيح مي‌توان 80 درصد درآمدهاي بانک را از 20 درصد مشتريان جذب کرد.وی همچنین اعلام کرد:تا پايان امسال سرمايه بانک از 22 هزار و 400 ميليارد ريال به 105 هزار ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.شعب اصلي بانک ملی در حال حاضر حدود 4 درصد کل شعب ، 33 درصد منابع و 25 درصد مصارف را در اختيار دارند.

به گزارش بانکداری الکترونیک حيدري   مديرعامل بانک ملی ایران که در همايش رؤساي شعب ممتاز (الف و ب) غير مستقل و درجه (1) غير حوزه‌اي استان‌ها و همچنين شعب درجه (1) استان تهران سخن مي‌گفت، ضمن بيان مطلب فوق بر نقش شعب ممتاز و درجه (1) در جذب منابع تأکيد کرده و اظهار داشت: توقع و انتظار از شعب اصلي بانک بيش از ساير شعب است چرا که جمع حاضر با حدود 4 درصد کل شعب بانک ملي ايران، 33 درصد منابع و 25 درصد مصارف را در اختيار دارند.

مدير عامل در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تعامل و تلاش رؤساي شعب براي جذب منابع به گونه‌اي باشد که اين منابع براي بانک ايجاد انتفاع و سودآوري کند.

حيدري با تأکيد بر لزوم سمت و سوگيري تسهيلات بر اساس عقود مشارکتي خاطر نشان کرد: در خلق درآمدها و کاهش هزينه‌ها براي بانک تلاش مضاعف لازم است.

مديرعامل با تأکيد بر اهميت گردش پول در بانک گفت: کاهش مطالبات غير جاري اهتمام ويژه مسئولان شعب را مي‌طلبد به طوري که با هر يک ريال کاهش مطالبات غير جاري، توان بانک در پرداخت تسهيلات بيشتر مي‌شود.

رئيس هيأت مديره در ادامه از افزايش سرمايه بانک خبر داد و گفت: تا پايان امسال سرمايه بانک از 22 هزار و 400 ميليارد ريال به 105 هزار ميليارد ريال افزايش خواهد يافت.

مدير عامل يکي از خصيصه‌هاي مهم بانک ملي ايران را شبکه گسترده شعب دانست و بيان داشت: لازم است با استفاده بهينه از فضاي بلااستفاده شعب در ساعات غير اداري علاوه بر ايجاد انتفاع و سودآوري براي بانک موجب بهره‌وري بيشتر شعب با ايجاد طيف گسترده‌اي از خدمات بانکي گرديد.
مدير عامل بانک در ادامه خواستار متنوع کردن پرتفوي درآمد کارمزدي بانک، توسعه واحدهاي شهاب ملي، جذب منابع کم‌هزينه‌تر و بهينه‌سازي منابع انساني از طريق آموزش شد.

وي با تأکيد بر اهميت نحوه رفتار و ارائه خدمت به مشتريان در جذب منابع گفت: امروزه بانکي موفق خواهد بود که خدمات و نحوه ارائه سرويس‌هاي آن با ديگر بانک‌ها متفاوت باشد.

در ادامه همايش خواجه حسني عضو هيأت مديره تعيين اولويت‌ها، لزوم انجام کارها به صورت گروهي و تيمي، تمرين پاسخ‌دهي و پيگيري مسئولان و انتقال حساسيت‌ها به کارکنان را از جمله دستاوردهاي برگزاري جلسات و همايش‌هاي قبلي عنوان کرد.

عضو هيأت مديره با عنوان اينکه شعب درجه (1) و ممتاز مانند دانشگاهي با استادان  مجرب و کارآزموده هستند، اظهار داشت: تربيت نيروهاي متخصص در امور بانکي و انتقال تجربيات از وظايف اين گونه شعب است.

وي توجه ويژه به مشتريان سپرده‌اي علاوه بر مشتريان اعتباري را خواستار شد و بر اهميت صدور ضمانتنامه‌هاي بانکي و همچنين لزوم ايجاد سامانه‌اي براي کنترل بهتر خودپردازها بويژه در ايام پايان سال تأکيد  کرد.

در ادامه حسين‌زاده خواستار اهتمام ويژه و تلاش مضاعف همکاران در فرصت باقي‌مانده تا پايان سال شد و گفت: صدور انواع کارت هديه براي اشخاص، نهادها و سازمان‌ها، جذب سپرده‌هاي کوتاه‌‌مدت، دو مقوله‌اي است که شعب بايد در اين فرصت به آن توجه داشته باشند.

عضو هيأت مديره با اشاره به خدمات متنوع و جديد وب‌کيوسک‌هاي بانک ملي ايران بر استفاده از آنها علاوه بر خودپرداز‌ها در مراکز تجاري و خدماتي تأکيد کرد و افزود: مسئولان شعب بايد از مزايا و امکانات بانک در جذب منابع بيشتر و وصول مطالبات معوق حداکثر استفاده را ببرند و خدمات جديد ارائه شده در سطح بانک بويژه در حوزه خدمات نوين و واحدهاي شهاب ملي را به طور کامل به مشتريان معرفي کنند.

در اين همايش يکروزه دامغانيان و کمرئي اعضاي ديگر هيأت مديره نيز حضور داشتند.

در پايان همايش قيطاسي مدير امور سازمان نيز به ارائه گزارش عملکرد مقايسه‌اي شعب مربوطه در خصوص جذب منابع و کاهش مطالبات غير جاري در9 اسفند سالجاري نسبت به پايان ديماه 91 و همچنين نسبت به پايان اسفند 90 پرداخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −  76  =