شایعه‌ ای که بازار سکه را تکان داد

یک فعال بازار آتی سکه از احتمال حذف تحریم‌های سوئیفت علیه ایران خبر داد و گفت: همین عامل باعث شده است تا مردم و صرافی‌ها همه فروشنده ارز و سکه باشند و منجر به سقوط قیمت سکه شده است.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از فارس میثم رادپور در خصوص دلایل سقوط قیمت سکه در بازار اظهار داشت: علی‌رغم اینکه بازار انتظار داشت از نشست 1+5 اخبار بد بیرون بیاید،اما خوشبختانه نتایج این نشست مثبت بوده است و همین عامل باعث شده قیمت دلار و سکه رو به پایین باشد.

وی افزود: آخرین خبری که شایعه شده است احتمال برداشته شدن تحریم سوئیفت برای ایران است که بر این اساس نقل و انتقال پول برای فعالان بخش خصوصی بسیار آسان‌تر خواهد بود، هر چند که ممکن است هنوز مشکلات نقل و انتقال پول بین بانک مرکزی و سایر بانکها وجود داشته باشد لذا اخباری از این دست که حاوی کاهش تحریم‌ها علیه ایران است باعث شده است تا قیمت‌ها در بازار ارز و طلا بشکند.

وی افزود: چون سوئیفت یک مؤسسه بخش خصوصی است به محض اینکه دستوری داده شود می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و نیازمند بوروکراسی‌های خاص و پیچیده نیست.

این فعال بازار آتی سکه گفت: اعلام بانک مرکزی در خصوص شناور بودن قیمت سکه بازار را آماده کرده است تا قیمت پیش‌فروش سکه در مراحل بعدی بین یک میلیون تا یک میلیون و 50 هزار تومان باشد که حتی همین خبر نیز باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.

رادپور گفت: اگر به بازار سری بزنید از رفتار بازار متوجه خواهید شد که قیمت ارز و سکه در حال سقوط است چرا که همه سرمایه‌هایی که به شکل سکه یا ارز در دست مردم بود در حال حاضر با صف‌های طویل در مقابل صرافی‌ها در حال تبدیل به ریال است و حتی خود صراف‌ها هم این روزها فروشنده هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1