گزارشی از آخرین شرایط مسکن ویژه

مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه در حالی انجام می‌شود که متقاضیانی که موفق به ثبت‌نام در مرحله اول نشدند،‌ می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن با واریز یکجای دو قسط به لیست متقاضیان ثبت‌نام مرحله اول افزوده شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا طرح ساخت و اجرای مسکن ویژه تهران که برای اولین بار در کشور و در پایتخت آغاز شده، بر اساس آورده متقاضی است و ثبت‌نام اولیه آن به صورت رسمی پس از تعیین قیمت زمین، پیمانکاران و ظرفیت واحدها از شهریور ماه آغاز شد.

در حال حاضر مسکن ویژه در دو سایت تهرانسر و آتی‌شهر درحال ساخت است که تاکنون سایت تهرانسر با تعیین تکلیف قیمت زمین و اقساط ماهانه، مراحل ساخت را سپری می‌کند و سایت آتی‌شهر همچنان منتظر جلسه تعیین قیمت زمین و شرایط پرداخت اقساط است.

خالی بودن بیش از 1200 واحد تهرانسر

سایت تهرانسر مسکن ویژه 2000 واحد ظرفیت دارد که 1495 نفر در سامانه این سایت ثبت‌نا کردند که نهایتا مدارک 728 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان تایید شد و 1272 واحد این سایت خالی است.

728 ثبت‌نام‌کننده‌ای که مدارکشان برای سایت تهرانسر تایید شده بود، باید تا 21 بهمن ماه 20 میلیون تومان به عنوان قسط دوم پرداخت می‌کردند که البته مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران چند روز پیش اعلام کرد: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم با شرایط مرحله اول ثبت‌نام کنند.

آتی‌شهر در انتظار تصمیمات وزارت راه

همچنین وزارت راه و شهرسازی وعده‌هایی برای تسهیل شرایط ثبت‌نام سایت‌آتی شهر مسکن ویژه داده است که احتمال می‌رود وام برای متقاضیان این پروژه در نظر گرفته شود.

چهار شرط متاهل بودن، سکونت حداقل پنج سال در تهران، نگرفتن هیچ‌گونه تسهیلات مسکن از دولت و این‌که از تاریخ اول فروردین 84 هیچ معامله مسکنی نداشته باشید از شرایط اصلی ثبت‌نام مسکن ویژه تهران است و متقاضیان پس از گشایش حساب در یکی از شعب بانک مسکن و واریز 20 میلیون تومان، شرایطشان مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت تایید هر سه ماه یکبار 20 میلیون تومان در چهار مرحله (12 ماه) واریز خواهند کرد که با توجه به شرایط روز ممکن است قیمت پرداختی در مرحله‌ پنجم افزایش یابد.

البته این همه هزینه برای صاحبخانه شدن مسکن ویژه تهران نیست؛ پس از پرداخت این اقساط و برآورد هزینه کلی زمین و ساخت مابقی هزینه مسکن، در اقساطی ماهانه کمتر از یک میلیون دریافت خواهد شد و متقاضیان پس از پرداخت سومین قسط ماهانه (یک میلیون تومانی) حق انتخاب یک واحد از سایت تهرانسر را دارند.

مناطق ساخت مسکن ویژه تهران شامل تهرانسر، آتی‌شهر و حکیمیه است که هنوز شرایط ساخت و ثبت‌نام آتی‌شهر و حکیمیه مشخص نشده است.

متقاضیان ثبت‌نام مسکن ویژه تهران از 25 شهریورماه امسال می‌توانستند با مراجعه به سایت WWW.tehran.maskanmehr.net برای خرید واحد‌ اقدام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  60