جریمه ۷۳۲ میلیون دلاری اتحادیه اروپا بر ضد مایکروسافت

کمیسیون اروپایی روز گذشته مایکروسافت را به پرداخت 732 میلیون دلار جریمه محکوم کرد که علت این جریمه انحصارطلبی در زمینه ارائه خدمات مرورگر بوده است.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، این اولین بار است که اتحادیه اروپا چنین جریمه سنگینی را به علت نقض قوانین ضدانحصار بر علیه یک شرکت تجاری وضع می کند. احتمال می رود از این پس چنین جریمه های سنگینی در انتظار شرکت های رقیب مایکروسافت مانند گوگل هم باشد.

البته گوگل با مذاکره در این زمینه در تلاش است تا از جریمه شدن خود جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا می گوید چندین بار تلاش کرده بود تا با مایکروسافت در زمینه اختلافات دو طرف به توافق برسد، اما در نهایت چنین چیزی ممکن نشد. با وضع این جریمه سنگین میزان کل جریمه های وضع شده بر علیه مایکروسافت از سوی اتحادیه اروپا از مرز 2.26 میلیارد یورو فراتر رفت.

مایکروسافت وضع این جریمه سنگین را ناشی از اشتباهات فنی دانسته و از این بابت عذرخواهی کرده است. این شرکت همچنین از ارزیابی شرایط منتهی به وضع این جریمه سنگین خبر داده و می گوید اقداماتی را صورت خواهد داد تا از تکرار اشتباهات این چنینی جلوگیری کند.

باید توجه داشت رقم این جریمه تقریبا برابر با 10 درصد از کل درآمد سالانه شرکت مایکروسافت است. بیشترین میزان جریمه وضع شده بر علیه یک شرکت تجاری از سوی اتحادیه اروپا مربوط به سال 2009 بوده است.

در این سال به ترتیب 1.1 و 1.4 میلیارد دلار جریمه بر ضد اینتل به علت سوءاستفاده اش از موقعیت برتر تجاری در بازار تراشه های رایانه ای وضع شد. جالب آنکه اینتل کماکان در تلاش است تا جریمه یاد شده را لغو کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −    =  79