کیسه هوای خودروهای ولوو برای عابران پیاده

شرکت خودرو سازی ولوو خودروئی را طراحی کرده است که علاوه برداشتن کیسه هوا در داخل برای مسافران، درخارج از خودرو نیز کسیه هوایی تعبیه شده است که هنگام برخورد با عابر برای حفظ جان وی بازمی شود.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر مقامات این شرکت می گویند توجه به جان عابران پیاده در زمان تصادف، باعث شده است این شرکت برای نخستین بار فناروی را به کار گیرد که در نمایشگاه خودروی ژنو در سال گذشته به نمایش گذاشته شد ولی اکنون در مدل v40 این شرکت به کار آمده و به چند کشور دنیا نیز فروخته شده است.

حسگرهایی که در قسمت جلویی این خودرو قرار دارند به محض برخورد خودرو با عابر، فعال می شوند و با باز شدن کسیه های هوای تعبیه شده در بخش بیرونی خودرو، از ضربه های احتمالی و سنگینی که به عابر در زمان تصادف وارد می شود، می کاهد.

به گفته مقامات شرکت ولوو، این فناوری بین سرعت های بیست تا پنجاه کیلومتر در ساعت فعال است و در مدت زمانی کوتاه بعد از برخورد، در ناحیه شیشه جلو و برف پاک کن که بیشترین ضربه را به پیاده های بالغ وارد می کند، باز می شوند و به دو صورت آگاهانه و خواست راننده و ناآگاهانه و خودکار عمل می کند.

مقامات این شرکت می گویند با توجه به اینکه عابران پیاده، چهارده درصد از تلفات تصادفات رانندگی را در اروپا و بیست و شش درصد تلفات رانندگی را در چین تشکیل می دهند، زمان آن رسیده بود که توجه شرکت های خودرو ساز به حفظ سلامت عابران نیز جلب شود.

این شرکت امیدوار است فناوری اخیر باعث شود میدان رقابت برای این ولوو در بازار جهانی خودرو مهیاتر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8