وعده توخالی ارز مبادلاتی بازار رایانه را به هم ریخت

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: وعده اختصاص ارز مبادلاتی از سوی رئیس مرکز مبادلات ارزی در شرایطی که ارزی وجود ندارد، بازار شب عید محصولات رایانه‌ای را با رکود مواجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه عدم اختصاص ارز مبادلاتی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و واردکنندگان موجب آشفتگی بازار شب عید شده است، اظهار کرد: یک ماه و نیم پیش رئیس مرکز مبادلاتی وعده اختصاص ارز مبادلاتی به فعالان این صنف را داد اما هنوز که هنوز است این وعده محقق نشده است.

وی گفت: دلیل این موضوع عدم وجود ارز است زیرا عنوان کردند واردکنندگان می‌توانند بخشی از واردات خود را با واحدهای پولی کرون و یوآن انجام دهند تا دلار مبادلاتی به موقع به آنان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه تمام واردات این حوزه با ارز آزاد انجام می‌شود، ابراز کرد: متأسفانه بازار مدتی بود وضعیت بهتری پیدا کرده بود و روبه ثبات می‌رفت تا اینکه رئیس مرکز مبادلاتی ارز به یکباره به مردم گفت به زودی به محصولات رایانه‌ای از قبیل تبلت و لپ‌تاپ ارز مبادلاتی داده می‌شود و قیمت‌ها پایین خواهد آمد؛ همین حرف باعث شد که مردم منتظر بمانند تا ارز مبادلاتی تخصیص داده شود و کالای ارزان‌تری بخرند و نتیجه‌اش رکود بازار شب عید فروشندگان رایانه‌ای شده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه ضربه بدی به بازار رایانه وارد شده است درباره عقیده‌اش مبنی بر اختصاص این ارز در سال آینده به این بخش گفت: صحبت‌هایی را با مسئولان داشته‌ایم و نامه‌ای هم برای وزیر فرستاده‌ایم تا حداقل به فعالان صرف این حوزه ارز مبادلاتی داده شود نه کسانیکه واردات محصولات این حوزه بخشی از کارهایشان را شامل می‌شود.

میرمهدی ادامه داد: اجرای این طرح یک بازه زمانی 3 ماهه را برای اجرا می‌طلبد تا بازار بعد از ان مجددا ساماندهی شود و نمی‌شود به یکباره ارز مبادلاتی داد و از فردا منتظر نتیجه نشست.

وی با تأکید بر اینکه ارائه ارز مبادلاتی قیمت محصولات رایانه‌ای را از 20 تا 25 درصد به قطع کاهش خواهد داد، تصریح کرد: فروشندگان این حوزه با تمامی شرایط، از خریداران و فروش محصولات استقبال می‌کنند و این طور نیست که محصولی در انبار داشته باشند یا لیست قیمتی ارائه ندهند.

او در پایان عنوان کرد: ما به فروشندگان این صنف عنوان کرده‌ایم که به هیچ عنوان منتظر ارز مبادلاتی نباشید و برای ثبات و ساماندهی بازار، واردات و فروش خود را همچون روال سابق داشته باشید تا بازار از دست نرود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  84  =