کلیات لایحه بودجه سه دوازدهم سال ۹۲ تصویب شد

کلیات لایحه بودجه سه دوازدهم سال 92 در حالی تصویب شد که برخی نمایندگان با سقف 45 میلیارد تومانی آن مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین، همان طور که رئیس جمهور شخصا برای ارائه لایحه بودجه 92 به مجلس نیامده بود، امروز هم در جلسه دفاع از لایحه بودجه سه دوازدهم سال 92 غایب بود. تفاوت جلسه امروز مجلس با روز ارائه لایحه این بود که لایحه بودجه را فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور ارائه کرد اما امروز رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به دفاع از آن پرداخت.

اعتراض هایی که نسبت به بی توجهی رئیس جمهور به لزوم حضورش در مجلس برای ارائه لایحه بودجه در جلسات پیشین مجلس آغاز شده بود، امروز هم ادامه یافت. بیش از 7 نماینده مجلس پس از سخنان ممبینی به دولت و بویژه شخص رئیس جمهور تذکر دادند. تذکراتی که به مرز اعتراض به سقف بودجه درخواستی دولت برای سه ماهه اول سال 92 رسید.

دولت در این لایحه خواستار 45 میلیارد تومان بودجه برای سه ماهه اول سال بعد شده بود، اما چهره های اقتصادی مجلس مطابق با آیین نامه داخلی مجلس و قانون برنامه متذکر شدند که بودجه درخواستی برای لایحه سه دوازدهم باید متناسب با قانون بودجه مصوب پیشین در مجلس باشد. یعنی باید معادل سه ماهه اول سال 91 برای دولت بودجه مشابهی در سال 92 در نظر گرفت.

این تذکرات از سوی رئیس مجلس وارد دانسته شد. هرچند با انتقاد یکی از نمایندگان حامی دولت مواجه شد.

نمایندگان مجلس بر اساس لبیکی که به سخنان مقام معظم رهبری گفته بودند؛ کلیات لایحه بودجه سه دوازدهم سال 92 را تصویب کردند و بررسی جزئیات و سقف آن را به جلسه روز سه شنبه واگذار کردند تا شورای نگهبان هم فرصت تایید آن را تا پایان سال جاری داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄  1  =