عینک هوشمند برای شناسایی افراد از روی لباس

عینک هوشمند Glass گوگل به قابلیتی مجهز شده که می‌تواند افراد مورد نظر را در شلوغ‌ترین مکان حتی وقتی صورت آنها مشخص نیست، پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس اگر بین جمعیت زیادی که پیش‌روی شما قرار گرفته‌اند نمی‌توانید فرد مورد نظر خود را پیدا کنید دیگر لازم نیست نگران باشید زیرا عینک هوشمند Glass گوگل به قابلیتی مجهز شده که می‌تواند افراد مورد نظر شما را در شلوغ‌ترین مکان حتی وقتی صورت آنها مشخص نیست، پیدا کند.

به گزارش فارس به نقل از نیوساینتیست، عینک هوشمند Glass به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند افراد را از روی نوع پوشش و لباس‌هایی که به‌تن کرده‌اند شناسایی کند. پس از تشخیص هر فرد با مشخصات پوشش به‌خصوص خود، نام او به همراه تصویر ویدیویی مربوط به شخص در حافظه عینک ذخیره می‌شود.

این سیستم InSight نام دارد و به وسیله گوگل طراحی و ساخته شده است و این شرکت فناوری یاد شده را در کنفرانس فناوری HotMobile که هفته گذشته در جرجیای آمریکا برگزار شد به نمایش گذاشته است.

هدف از این فناوری پیدا کردن دوستان و اطرافیان در امکان بسیار شلوغ از جمله مراکز خرید، استدیوم‌های ورزشی یا فرودگاه‌ها است.

"سریهاری نلاکودیتی"(Srihari Nelakuditi) از طراحان این فناوری و اساتید دانشگاه کارولینای جنوبی در این خصوص گفت لازم به ذکر است که سیستم‌های تشخیص چهره نمی‌توانند برای این فناوری به کار گرفته شوند زیرا در مکان‌هایی که افراد زیادی حضور دارند ممکن است شخصی با صورتی شبیه به شخص مورد نظر شما وجود داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  14  =  18