نگرانی ایرانی ها از ترجمه‌های گوگل

همیشه حرف و حدیث‌های زیادی درباره خدمات گوگل مطرح بوده است. از درج آن نام جعلی برای خلیج‌فارس در سرویس نقشه این شرکت گرفته تا قضایا و ماجراهای دیگر. این بار اما کاربران فارسی زبان این سرویس مسئله جدیدی را متوجه شده‌اند که به عقیده آنها نشان می‌دهد ماشین ترجمه گوگل تمایل خاصی به رژیم اسرائیل دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مجله مهر، ترجمه‌گر گوگل قرار بوده نرم‌افزاری برای ترجمه بخشی از یک متن یا صفحه‌ای از وب باشد. همیشه اما حرف و حدیث‌های زیادی درباره خدمات این شرکت مطرح بوده است. از درج آن نام جعلی برای خلیج‌فارس در سرویس نقشه این شرکت گرفته تا قضایا و ماجراهای دیگر. ترجمه‌گر گوگل به گفته مقام‌های این شرکت، الگوریتم‌هایش بر تحلیل‌های آماری استوار است و از روش ترجمه ماشینی آماری برای ترجمه متون استفاده می‌کند. این بار اما کاربران فارسی زبان این سرویس مسئله جدیدی را متوجه شده‌اند که به عقیده آنها نشان می‌دهد ماشین ترجمه گوگل تمایل خاصی به رژیم اسرائیل دارد.

برای متوجه شدن  موضوع مطرح شده کافی است چند جمله را در ترجمه‌گر گوگل (به آدرس: translate.google.com) وارد کنید تا متوجه آن شوید. اگر تایپ کنید «خدا ایران را پیروز کرد» ترجمه‌گر گوگل این ترجمه را تحویل شما می‌دهد: God will prevail in Iran که معنای تحت الفظی‌اش می‌شود: خدا در ایران حاکم خواهد شد. می‌شود این ترجمه اشتباه را می‌توان به حساب اینکه ترجمه‌گر گوگل قوانین دستوری را اعمال نمی‌کند گذاشت. کافی است اما ایران را با اسرائیل جایگزین کنید؛ترجمه گوگل به این صورت تغییر می‌کند: God gave Israel victory که معنای تحت الفظی‌اش می‌شود خدا پیروزی را به اسرائیل بخشید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. danial می گوید

    ببینید یه سری نتایج تابلو هستش دستکاری شده

    مترجم سایت بینگ هم همینطور هستش

    من هم یه چیز های جالبی کشف کردم

    اینو تایپ کنید و جملشو خودتون معنی کنید

    واقعا دیگه تابلو تر از این؟ببخشیدا اما دیگه بیلیبورد شده!!!

    1.
    اسرائیل حتما نابود خواهد شد
    ایران حتما نابود خواهد شد

    2.

    ایران بمب اتم ندارد
    اسرائیل بمب اتم ندارد

    3.
    ایران بمب اتم نمی سازد
    اسرائیل بمب اتم نمی سازد

    4
    خدا با اسرائیل دوست نیست
    خدا با ایران دوست نیست

    5.
    این یکی خیلی خیلی جالبه!بعد بگید اتفاقه!!!

    این تایپ کنید

    ایران در جنگ با اسرائیل پیروز شد
    اسرائیل در جنگ با ایران پیروز شد

    بعد ببنید did you mean چی میگه
    عزیزانم بیلیبورد تر از این؟؟؟

ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60