ابراز تمایل چین برای مذاکره با آمریکا درخصوص حملات سایبری

چین برای مذاکره با آمریکا درخصوص حملات سایبری اخیر ابراز تمایل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا هوا چون‌یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که دولت چین آماده است تا با آمریکا برای مقابله با حملات سایبری همکاری کند.

وی با تاکید بر موضع پکن در خصوص حملات سایبری تصریح کرد: چین مخالف هرگونه حمله سایبری بوده و یکی از کشورهایی است که از حملات سایبری آسیب‌های فراوانی دیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: بر اساس قانون در چین با افرادی که در حملات سایبری مشارکت دارند برخورد جدی می‌شود.

هوا گفت: فضای مجازی به قوانین و همکاری نیاز دارد نه جنگ. چین تمایل دارد تا در این خصوص با جامعه جهانی از جمله آمریکا دیالوگ جدی و سازنده و همکاری داشته باشد.

به گزارش آسوشیتد پرس، ماه گذشته یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی یک واحد نظامی چین را مسوول حملات سایبری علیه وب‌سایت‌های آمریکایی معرفی کرده بود.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که یورونیوز در گزارشی در این خصوص نوشته است که باراک اوباما در یکی از آخرین سخنرانی‌هایش ادعا کرد اسناد محرمانه ایالات متحده توسط برخی کشورهای خارجی به سرقت می‌رود. هر چند وی در این سخنرانی نامی از چین نبرد اما گزارشی که نهادهای امنیتی این کشور منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که چین در پشت تمامی این حملات سایبری قرار گرفته است.

 

این گزارش‌ها تاکید می‌کنند که حملات سایبری تماما از طرف رایانه‌های دولتی چین انجام می‌شود. این در حالی است که چینی‌ها هم مدعی شده‌اند که رایانه‌های دولتی این کشور مرتب مورد حملات و سرقت‌های سایبری آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

امروز چهارشنبه، اعضای کمیته امنیت ملی آمریکا درباره معضل حملات سایبری علیه ایالات متحده گردهم می‌آیند تا تصمیمات جدی‌تری نسبت به سرقتهای سایبری و این حملات اتخاذ کنند.

هرچند که کارشناسان آی‌تی تاکید می‌کنند که حملات سایبری متقابل است و هر کشوری که سر رشته‌ای در سیستم‌های رایانه‌ای داشته باشد سعی می‌کند تا آنجا که ممکن است از قابلیت‌های موجود برای عملیات اطلاعاتی و افشای مدارک و اسناد محرمانه استفاده کنند.

سخنان ژنرال مایکل هایدن، رییس پیشین سیا نیز تاییدی بر این صحبت‌ها است. او می‌پذیرد که آمریکا نیز حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی را در دستور کار خود دارد اما می‌گوید ایالات متحده این کار را تنها برای آزادی بیشتر شهروندان کشورش انجام می‌دهد.

او می گوید ایالات متحده برخلاف چین از این حربه برای کسب درآمد بیشتر شهروندانش بهره نمی‌برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3