ورود رایانه‌های بی نام به بازار ایران

با افزایش تولیدات جهانی، امروز کارخانه‌هایی در برخی کشورها از قبیل چین و تایوان دستگاه‌هایی را بدون نام تولید می‌کنند و به خریدار می‌گویند هر نامی که بخواهید می‌توانید روی آن بزنید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد حسن محمدی، رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران در خصوص دستگاه‌های بدون نام با بیان مطلب بالا گفت: هم‌اکنون در بین کالاهای غیر مجاز با موضوع دستگاه‌های بی‌نام، دستگاه‌های تقلبی شبیه اصل، دستگاه‌های خراب و دستگاه‌های تعمیر شده مواجه هستیم. با توجه به اینکه هیچ تضمینی برای تعمیر این دستگاه‌ها و بازگشت هزینه مشتری وجود ندارد به خریداران رایانه، لپ‌تاپ و تبلت توصیه می‌کنیم کالای غیرمجاز الکترونیکی نخرند.

وی با بیان اینکه سؤال همیشگی خریداران بازار رایانه و لپ‌تاپ این است که راه تشخیص اصالت دستگاه چیست گفت: خرید از فروشگاه‌های معتبر و استعلام سریال دستگاه از شرکت تولیدکننده دو راه تشخیص است.

او با بیان اینکه یکی دیگر از سؤالات همیشگی خریداران بازار رایانه و لپ‌تاپ این است که چه زمانی وقت خرید است و چه موقع قیمت‌ها کاهش می‌یابد زیرا رفتار مشتری‌ها به این گونه است که با آغاز روند نزولی قیمت‌ها از خرید دست‌نگه می‌دارند و با آغاز روند صعودی قیمت‌ها، یکباره برای خرید راهی بازار می‌شوند گفت: در حال حاضر دستگاه‌هایی از قبیل تلویزیون و لپ‌تاپ با قیمت‌های کمتر وارد کشور می‌شود. این دستگاه‌ها ممکن است هیچ ایراد فنی هم نداشته باشند اما این مثال‌ها هرگز ملاک خوبی برای ارزیابی صحت کارائی وسایل الکترونیکی غیرقانونی نیست بلکه ملاک واقعی، تعداد دستگاه‌های خراب در هر 100 دستگاه است.

وی تاکید کرد: در بازار رقابتی فروشندگانی که در حجم بالا کار می‌کنند نمی‌توانند اجناس خود را در بازار نگه دارند. از این رو هم‌اکنون سود واردکنندگان رایانه و لپ‌تاپ از دو به نیم‌ درصد کاهش یافته است.

رئیس شورای حل اختلاف اتحادیه رایانه تهران گفت: لپ تاپ و رایانه جزو اولویت‌های کالایی گروه نهم قرار دارند ولی تا به حال ارز مبادله‌ای به آنها تعلق نگرفته و فقط ثبت سفارش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1